کروبی هم در بیمارستان بستری شد/ بیماری محصوران به علت شرایط غیرطبیعی حصر

۱ مهر ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: مهدی کروبی هم در بیمارستان بستری شده است. این خبر را فاطمه کروبی در گفت و گو با سحام نیوز اعلام کرده و «نگرانی های داخلی و گوارشی» و تجویز پزشک وزارت اطلاعات را علت انتقال آقای کروبی به بیمارستان اعلام کرده است.
به گزارش کلمه، سه روز پس از انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان برای عمل چشم، حالا خبر انتقال مهدی کروبی به بیمارستان منتشر می شود و همسر شیخ محصور اعلام می کند که او در یک سال گذشته چند عمل جراحی داشته است.
به گفته فاطمه کروبی، سه سال از مدت حصر مهدی کروبی در یک آپارتمان اداری فاقد امکانات لازم گذشت که در آن، آقای کروبی از نور آفتاب و هوای تازه محروم بود.
همسر کروبی در این گفت و گو تصریح کرده در این دوره که وی در مکانی غیر از منزل مسکونی‌اش به طور غیرقانونی در بازداشت بود، شرایط محل نگهداری سلامت ایشان را به‌طور جدی به خطر انداخت.
پیش از این هم دختران موسوی درباره شرایط غیر طبیعی حصر ابراز نگرانی کرده و با تاکید بر اینکه پدر و مادرشان قبل از حصر هیچ مشکل جسمی نداشتند، از بیمار شدن آنها در حصر سخن گفته بودند.
کروبی همچنین گفته است که در چهار هفته گذشته، همسرش در کنار درد شدید زانو، از بیماری«زونا» که منشا اصلی اش ضعف شدید جسمی است نیز رنج می برده و روند درمانی وی در حصر پیگیری می شده است؛ تا آنکه به تشخیص پزشک وزارت اطلاعات و در پی ابراز نگرانی خانواده نسبت به مشکلات داخلی و گوارشی، به بیمارستان منتقل شده است.
فاطمه کروبی در مصاحبه اش با سحام می گوید: الان روند درمانی آقای کروبی در بیمارستان توسط متخصصین مورد اعتماد خانواده، درحال انجام است. شرایط جسمی شان خیلی آسیب دیده، اما شرایط روحی شان عالی است، به تعبیرخودشان بیش از هر زمانی خدا را از انتخاب این مسیر شاکرند.
وی با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دولت روحانی هم تغییر محسوسی در حصر ایجاد نشده، خاطرنشان می کند: واقعیتش این است که تغییر دولت تاکنون تاثیراساسی در وضعیت حصر نداشته. ظاهرا حصر و حبس های غیر قانونی اولویت دوستان دولتی نیست.
کروبی با بیان اینکه تغییرات اندکی مانند همکاری در روند درمان و یا انتقال به بیمارستان نیز محصول تغییر فضای کشور است، تصریح می کند: در ارتباط با اصل حصر و حبس غیر قانونی، تاکنون هیچ کس مبنای قضائی آن را به ما اعلام نکرده و انتظار جامعه و خانواده در ارائه مستندات این حبس و حصر بلامدت، حتی از سوی رئیس و دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی فعلی هم انجام نگرفته.
وی با اشاره به اینکه فرزندان آقای کروبی با وی هفته ای یک بار ملاقات دارند، یادآور می شود که حسین کروبی هنوز ممنوع الملاقات است؛ هرچند امروز به طور استثنایی در بیمارستان اجازه ملاقات یافته است.