اتهام‌های بی‌پایه به موسوی، صدای روزنامه سپاه را هم درآورد: دفاع مقدس جای تسویه‌حساب سیاسی نیست

۲ مهر ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران در سرمقاله دیروز خود، به شکلی غیرمنتظره از زیر سوال بردن عملکرد موسوی و خاتمی و هاشمی در دفاع مقدس انتقاد کرد و اتهام زنی های بی پایه ای را که به ویژه در سالهای اخیر در محافل اقتدارگرایان رواج پیدا کرده، نه فقط نقد مسئولان جنگ و مشاوره دهندگان به امام، بلکه نوعی توهین به امام خمینی(س) دانست.
به گزارش کلمه، درحالی که در پنج سال اخیر و به طور مشخص پس از دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم، حجم قابل توجهی از اظهارات تخریبی و غیرمنصفانه علیه عملکرد دولت دفاع مقدس و نخست وزیر امام منتشر شده است، عبدالله گنجی سرمقاله نویس روزنامه سپاه به همفکران خود هشدار داد که مباحث مربوط به جنگ تحمیلی، محل منازعه و تسویه حساب سیاسی نیست.
در بخشی از این سرمقاله آمده است: سخنی  که امروز در نقد مسئولان جنگ گفته می‌شود، نقد عملکرد هم نیست و به نقد شخصیت بیشتر شبیه است. ورود به این وادی می‌تواند حقانیت و صلابت آن گنج پایان‌ناپذیر را برای نسل‌هایی که امام و جنگ را ندیده‌اند مخدوش نماید. هاشمی رفسنجانی، خاتمی، موسوی، محسن رضایی و…بعضاً ۵۰ سال است در این کشور فعال سیاسی هستند. آیا مقطعی و عملی برای نقد آنان وجود ندارد که میدان دفاع مقدس را محل منازعه با آنان قرار دهیم؟
مدیرمسئول روزنامه جوان که پیش از این سرمقاله های تند و گاهی توهین آمیزی علیه سران جنبش سبز و شخصیت های دلسوز انقلاب نوشته بود، این بار انصاف را در یادداشت خود رعایت کرد و نوشت: آنجا که مردم به فرمان و عشق به امام فرزندان خود را اسماعیل‌وار به قربانگاه عشق می‌فرستادند محل منازعه با موسوی و خاتمی و… نیست. آن هشت سال دریچه‌ای بود که باز شد و بسته شد و حسرت آن بسته شدن بر بسیاری از دل‌ها ماند. واقعاً حیف نیست آن حماسه را به تنش یا تسویه حساب سیاسی با کسانی که امروز اعمال، رفتار و گفتارشان را نمی‌پسندیم یا نمی‌پذیریم تقلیل دهیم و در عین حال امام را صاحب بهترین تصمیم در پایان دادن به جنگ بدانیم؟
این سرمقاله همچنین از «آلوده کردن دفاع مقدس به خاطر مطامع امروزی» انتقاد کرد و یادآور شد: خاتمی (مسئول تبلیغات جبهه و جنگ)، رضایی (فرمانده کل سپاه)، موسوی (مسئول دارایی کشور)، هاشمی (جانشین فرمانده کل قوا) دارای ایرادات جدی هستند همانطور که همه ما با مراتب مختلف دارای اشتباهات هستیم.