محمود عباس: شورای امنیت برای پایان اشغال فلسطین، سقف زمانی تعیین کند

۲۱ مهر ۱۳۹۳

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین الملل خواست تا از تلاش های فلسطینیان برای صدور قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل به منظور تعیین یک سقف زمانی برای خاتمه دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی حمایت کنند.
به گزارش یونایتدپرس، محمود عباس معروف به ابومازن روز یکشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بازسازی غزه در قاهره، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین همچنان بر اساس قوانین بین الملل نسبت به صلح و تمامی تعهدات خود پایبند است.
وی اظهار داشت: ما برای بازسازی نوار غزه به چهار میلیارد دلار نیاز داریم، نبرد اخیر تلفات جانی و مالی فراوانی در نوار غزه به همراه داشت، مناطقی به طور کامل ویرانه و صدها هزار نفر در اثر این نبرد آواره شدند.
او توضیح داد: ما بی وقفه به تلاش خود جهت پایان دادن به رنج و محرومیت مردم در نوار غزه ادامه خواهیم داد . رژیم اشغالگر اسراییل به تلاش های خود به طور مستمر برای تحقق بخشیدن به طرح های یهودی سازی بیت المقدس ادامه می دهد.
وی افزود: ما برای ادامه و تثبیت آتش بس با رژیم اشغالگر اسراییل به منظور توقف خونریزی تلاش خواهیم کرد و از طرف های ذیربط می خواهیم تا در جهت تحقق یافتن این امر تلاش کنند.
کنفرانس بین المللی بازسازی غزه با مشارکت ۵۰ کشور و ۲۰ سازمان بین المللی در قاهره با میزبانی رییس جمهور مصر گشایش یافت.