نامه کانون وکلا به رئیس قوه قضاییه؛ درخواست اجرای قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲

۲۱ مهر ۱۳۹۳

کانون وکلای دادگستری در نامه ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه، خواستار اجرای قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و بازنگری در احکام وکلای زندانی از جمله عبدالفتاح سلطانی و سید محمد سیف زاده شد.
به گزارش کلمه، در این نامه که با امضای نجفی توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز برای رئیس دستگاه قضایی ارسال شده، با اشاره به اینکه قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با تغییراتی مواجه شده که امکان بازنگری، انعطاف و اعمال رأفت اسلامی نسبت به افرادی که تحت حاکمیت قانون سابق به مجازات محکوم شده اند وجود دارد، خواستار دستور لاریجانی برای استفاده از ظرفیت های جدید این قانون برای بازنگری، تخفیف مجازات و عفو شده است.
متن این نامه و تصویر آن به نقل از سایت کانون وکلا در زیر می آید:
حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام و احترام
ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم. همانگونه که مستحضرید، تعدادی از وکلای دادگستری از جمله آقایان عبدالفتاح سلطانی و سید محمد سیف زاده و … در اجرای احکام صادره در زندان هستند. نظر به همزمان بودن این ایام با اعیاد مذکور و اینکه قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با تغییراتی مواجه شده که امکان بازنگری، انعطاف و اعمال رأفت اسلامی نسبت به افرادی که تحت حاکمیت قانون سابق به مجازات محکوم شده اند وجود دارد، خواهشمند است دستور فرمائید برای استفاده از این ظرفیت ها، از جمله مفاد ماده ۱۳۴ و غیره قانون مذکور نسبت به اعمال بازنگری، تخفیف مجازات و برخورداری از عفو دستورات قانونی صادر تا اقدامات مقتضی در این راستا معمول فرمایند و بدین وسیله فرصت جدیدی برای استفاده از حقوق اجتماعی جهت همکاران فراهم آید.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز
دکتر علی نجفی توانا