مذاکره به سبک احمدی نژاد!

۲۹ مهر ۱۳۹۳


» یغما فشخامی
«به مناسبت گرامیداشت زادروز دکتراحمدی نژاد گردهم می آییم تا دوباره فریاد اللهم عجل لولیک الفرج، در قلب و جان‌مان طنین‌انداز شود، تهران، نارمک میدان ۷۲ پنج‌شنبه اول آبان ماه»
این متن پیامی است که این روزها طرفداران رییس دولت سابق کشورمان درفضای ارتباطات مجازی با یکدیگر تبادل می‌کنند تا شاید بتوانند این‌بار محموداحمدی نژاد را درجشن تولدش وادارکنند تا سکوتش را بشکند و یا اینکه برای بازگشت به فضای سیاسی کشورحرفی بزند.
احمدی نژاد که تا چند روز دیگر قراراست وارد ۵۸ سال زندگی‌اش شود. درچند روزاخیر بیشترازچندماه گذشته اخبار رسانه‌ها را به خودش اختصاص داده است. وی که این روزها بیشتر ساعات خود را در ساختمانی واقع در ولنجک می‌گذارند و علی‌رغم دوران ریاستش بر دولت، دراکثرجلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام آن‌هم درفاصله‌ای نزدیک به آیت الله هاشمی می نشیند؛ درتازه‌ترین سخنرانی‌اش دربین هوادارانش اعلام کرده بود:« ما انقلاب نکرده ایم که جیبمان را پرکنیم!»
هرچند احمدی نژاد درهمایش اخیر وحدت اصولگرایان شرکت نکرد، اما خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که وی توانسته در هفته‌های اخیر دیدارهای مهمی را با برخی ازچهره‌های اصولگرای کشور داشته باشد. دیدارهایی که گفته می شود به خارج از دایره اصولگرایی نیز کشیده شده و دربرخی مواقع حتی پای اصلاح‌طلبان نیز به میان آمده است. تا جایی‌که درتازه ترین این شایعات و پیرامون این دیدارها شنبه گذشته یک سایت خبری مدعی شد که محمود احمدی نژاد طی ملاقاتی که با محمدرضا تابش خواهرزاده سیدمحمد خاتمی داشته از وی خواسته تا مقدمات دیدارش با رییس دولت اصلاحات را فراهم کند.
هرچند تابش ابتدا در واکنش به این خبرتنها به جمله«نظری ندارم!» اکتفا کرد اما روزگذشته و درپی قوت گرفتن شایعات موجود، این نماینده اصلاح طلب مجلس درگفت‌وگو با ایلنا اظهارکرد:«من این خبرها را تکذیب می کنم. تابش ادامه داد: بنده تاکنون تنها یک بار بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد با وی دیدار داشتم و دیگرهیچ دیداری پس از آن با وی نداشته‌ام.» اما شاید با تاخیر یک‌روزه تابش درتکذیب و اظهارنظر اولیه وی دراین‌باره باید منتظر ماند و دید که آیا دیدار محمود احمدی نژاد با سیدمحمدخاتمی درآینده نزدیک انجام خواهد شد یا خیر؟!
پیش ازاین هم، و در پی بازدید محمود احمدی نژاد ازمرقد حضرت امام خمینی دربهشت زهرا توانسته بود با سیدحسن خمینی ملاقاتی داشته باشد وگلایه خودش را نسبت به انتقادهای دولت یازدهم نسبت به نحوه عملکرد دولت های نهم و دهم وهمچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی ابرازکند. دیداری که به گفته سایت«دولت بهار» درآن احمدی‌ نژاد با اشاره به نفوذ خود دربین آحاد جامعه خطاب به نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته بود: « برنامه ای برای انتخابات پیش روی مجلس‌ شورای اسلامی ندارم، لیکن با توجه به نفوذ مردمی و محبوبیتی که دارم می توانم به سادگی اکثریت مجلس را در دست گیرم.» وی همچنین دراین دیدار تاکید داشته که هیچ علاقه‌ای برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ندارم، اما اگر بخواهم وارد انتخابات شوم، مدنظر بنده انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود، چرا که با توجه به محبوبیت من و نیزعدم موفقیت دولت فعلی، پیروزی من می تواند حتمی باشد. اما با این وجود اگر اخباررسیده و یا شایعات پیرامون دیدارهای اخیرصحیح باشد باید گفت که این‌بار احمدی نژاد تصمیم گرفته قبل از ورود به رقابت و عرصه سیاسی کشور با رقبای سابقش سرمیز مذاکره بنشیند. روزگذشته و در پی تحرکات جدید احمدی نژاد«محسن کوهکن» نایب رییس جبهه خط امام و رهبری پیرامون رایزنی و دلجویی احمدی نژاد از کسانی که تا چند سال قبل به آنها تهمت می زد ازجمله ناطق نوری گفت: « آن روزها که به ایشان توصیه می شد آقای ناطق خیرخواه انقلاب است احمدی نژاد گوش نمی داد.» کوهکن ادامه داد: « دیگر برای دلجویی احمدی نژاد از ناطق نوری دیرشده است.»
پیش از این حیدرمصلحی و محمدرضا میرتاج الدینی درباره تحرکات اخیر احمدی نژاد وهواداران‌شان اعلام کرده بودند: « بالاخره باید شرایط را دید وآن زمان تصمیم گرفت؛ احمدی نژاد پایگاه اجتماعی خوبی دارد واز اقبال مردمی برخوردار است، بنابراین ایشان درصورت کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌تواند موفق شود» این درحالی است که هفته گذشته نیزعبدالرضا داوری تئورسین این روزهای سازمان «هما» طی توئیت‌هایی درصفحه مجازی خود از کابینه آینده دولت دوازدهم نام برده و با ذکر اسامی وزرای پیشنهادی خود اعلام کرده بود دولت آینده یک دولت نزدیک به احمدی نژاد خواهد بود.

منبع: روزان