معرفی محمود نیلی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم

۳۰ مهر ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: دکتر محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.
به گزارش کلمه، محمود نیلی که استاد دانشکده مهندسی متالورژی و مواد و رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده، در حال حاضر سرپرست این دانشگاه است.
انتصاب او به سرپرستی دانشگاه تهران که پس از نظرخواهی دولت از استادان این دانشگاه صورت گرفته بود، خشم محافظه کاران مجلس را برانگیخت.
صریح ترین مخالفت از زبان حداد عادل منتشر شد که هشدار داد: انتصاب سرپرست جدید برای دانشگاه تهران از سوی فرجی دانا منجر به تیره شدن روابط مجلس و وزارت علوم می‌شود.
با این حال اکنون او از سوی حسن روحانی به عنوان گزینه جانشینی دکتر فرجی دانا به مجلس پیشنهاد شده است.
محمود نیلی‌ احمدآبادی متولد ۱۳۳۵ اصفهان و فارغ التحصیل ۱۳۶۰ در مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز بوده که تحصیلات خود در مقطع کارشناسی‌ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف در گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال ۱۳۶۷ و در مقطع دکتری در دانشگاه توهوکو ژاپن درسال ۱۳۷۳ به پایان رسانده است.
تدریس در دانشکده فنی از سال ۱۳۷۳ تاکنون، عضویت در هیئت تحریریه نشریه مهندسی متالورژی، نایب رئیسی انجمن مهندسی متالورژی، معاونت پژوهشی دانشکده فنی، ریاست پردیس دانشکده‌های فنی، انتخاب به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۲ و کسب رتبه دوم پژوهش کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی ۱۳۸۳ بخشی از سوابق وی است.