سفیر وحشت در اصفهان

۸ آبان ۱۳۹۳

کلمه – جیران توسلی:
فضای پر از رعب و وحشت اصفهان در روزهای گذشته که ناشی از اسیدپاشی های زنجیره ای بود، حالا با ورود محسنی اژه ای به این استان و بگیر و ببندها و سرکوب تجمعات، به جو امنیتی بدل شده است و به جای دستگیری عاملان جنایت، افشاکنندگان آن دستگیر شده اند.
طی روزهای گذشته محسنی اژه ای به عنوان نماینده ویژه رئیس دستگاه قضا به اصفهان سفر کرده تا طبق آنچه اعلام شد به بررسی و پیگیری و شناسائی عاملان اسیدپاشی های این استان بپردازد. نتیجه این حضور نه تنها به معرفی این موضوع منجر نشد، بلکه به بازداشت نیروهای رسانه ای خبرگزاری ایسنا در اصفهان انجامید. طبق گزارشها ۴ نفر از کارکنان خبرگزاری ایسنا در اصفهان بازداشت شدند، دو نفر از آنها ساعاتی بعد آزاد شدند، اما زهرا محمدی، سردبیر ایسنای اصفهان و صنم فارسی، دبیر اجتماعی این مجموعه یک روز دیگر هم در بازداشت ماندند. آریا جعفری، عکاس ایسنا در اصفهان هم که از چند روز پیش در بازداشت به سر می برد، هنوز آزاد نشده است.
رئیس قوه قضائیه و دادستان کل در حالی طبق اقدام خواسته یا ناخواسته خود توفیقی در شناسائی عوامل اسیدپاشی نداشته اند که در این میان آسان ترین راه را برخورد با عوامل رسانه ای و فعالان سیاسی یافته اند. این بازداشت ها پس از آن صورت می گیرد که مسئولان حکومتی گفته بودند که با رسانه هایی که به گفته آنها اسید پاشی را به “امر به معروف و نهی از منکر” ربط داده اند، برخورد قضایی خواهد شد.
به لیست بازداشت شدگان باید اسم مهدیه گلرو ، از اعضای کانون شهروندى زنان را هم افزود. او همراه جمعى از فعالان جنبش زنان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در مقابل مجلس تجمع کرده بودند، بازداشت شده بود. نسرین ستوده نیز در تجمعی که حکومت مانع برگزاری آن مقابل وزارت کشور شد، بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شد.
این برخوردها در حالی است که افکار عمومی اسیدپاشی های اخیر را به «جریان های متحجر و خشونت طلب» یا «تندروهای بیگانه با اسلام رحمانی» نسبت می دهد. موضوعی که طولانی شدن نتایج بررسی ها و تحقیقات در مورد اسیدپاشی ها را که از قضا سه قوه کمیته ای برای آن تشکیل داده اند را قوت می بخشد.
منبع: روزنامه کلمه