گردهمایی برخی کنش‌گران ایرانی درهامبورگ

۱۸ آبان ۱۳۹۳

روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۳(۸ نوامبر۲۰۱۴) تعدادی از هم میهنان و کنش‌گران مدنی درهامبورگ گردهم آمدند و با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از برخی زندانیان بی گناه به اسارت کشیده شده در بندهای امنیتی زندان‌های ایران با اجرای برنامه‌های نمادین نظیر اجرای نمایش دراعتراض به اسیدپاشی و…، خواهان امنیت همه مردم و آزادی دگراندیشان و زندانیان عقیدتی و سیاسی شدند.
به گزارش سحام، این گردهمایی درحالی صورت گرفت که«محمدعلی طاهری»، دومین هفته اعتصاب غذا را پشت سر می گذارد و علاوه بر وخامت حال وی، وکیل جدید این پرونده  که برخلاف وکلای قبلی، منتخب نیروهای امنیتی نیست، هنوز اجازه ملاقات با این زندانی عقیدتی را نیافته است.
شرکت کنندگان دراین تجمع برنامه خود را با یکی از اشعار فریدون مشیری آغاز کردند. آن‌ها درحالی که با تصاویری گل‌باران، یاد و خاطره چند تن از قربانیان بی گناه قتل و اعدام درایران (ستاربهشتی، محسن امیراصلانی، ریحانه جباری) را زنده نگاه داشتند، بیانیه ای را به زبان فارسی وآلمانی قرائت کرده و درآن خواهان امنیت، برابری وتساوی حقوق، آزادی بیان واندیشه واحترام به تمامی حقوق انسان‌ها شدند.
این کنش‌گران مدنی به احترام و یادبود تمامی جان باختگان راه صلح، عشق و آزادی درکوبانی، سنجار، فلسطین، سوریه، عراق، ایران و جای جای جهان، یک دقیقه سکوت کردند.