مأموران لباس شخصی در کرمانشاه سه دانشجوی کُرد را ربودند

۲۱ آبان ۱۳۹۳

طی سه سال گذشته، توهین و بی‌حرمتی نهادهای وابسته به حکومت اسلامی ایران به جامعه یارسان در ایران به ویژه در کرمانشاه افزایش یافته و در اعتراض به اهانت‌های وارده سه شهروند یارسانی اقدام به خودسوزی و در نتیجه جان خود را از دست داده بودند. سه دانشجوی کُرد پیرو آیین یارسان توسط نیروهای لباس شخصی حکومت اسلامی ایران در شهر کرمانشاه بازداشت شدند.به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای لباس شخصی وابسته به وزارت اطلاعات حکومت اسلامی ایران، سه دانشجوی کُرد دانشگاه رازی کرمانشاه را در مقابل این دانشگاه بازداشت و با خود بردند.
به گفته شاهدان عینی، نیروهای اطلاعاتی تلاش کردند که دو فعال دانشجوی پیرو آیین یاری به نام‌های جهانگیر سلیمی و وحید فرودی را بازداشت کنند که با مخالفت و مقاومت این دانشجویان روبرو شده بودند.

جهانگیر سلیمی و وحید فرودی، دو فعال دانشجویی پیرو آیین یاری
همزمان با بازداشت‌ها کمیته‌ی گزارشگران حقوق‌بشر از بازداشت یک دانشجو دیگر به نام سبحان رحیمی خبر داد که با نیروهای لباس شخصی درگیر و به‌همراه دو دانشجو ذکر شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
گفته می‌شود، نیروهای لباس شخصی، مسلح به سلاح کمری و بی‌سیم بوده که هنگام بازداشت این سه دانشجوی کُرد به آنها بی‌حرمتی کرده‌اند.
تاکنون هیچ اطلاعی از مکان نگهداری و دلیل بازداشت این سه دانشجوی کُرد در دسترس نمی‌باشد و پیگیری خانواده این سه دانشجوی بازداشت شده نتیجه‌ای درپی نداشته است.
طی سه سال گذشته، توهین و بی‌حرمتی نهادهای وابسته به حکومت اسلامی ایران به جامعه یارسان در ایران به ویژه در کرمانشاه افزایش یافته و در اعتراض به اهانت‌های وارده سه شهروند یارسانی اقدام به خودسوزی و در نتیجه جان خود را از دست داده بودند.