پخش فیلم توسط زاکانی در مخالفت با “دانش”

۲۷ آبان ۱۳۹۳

علیرضا زاکانی در محالفت با وزیر پیشنهادی، دانش آشتیانی را از عناصر فتنه عنوان کرد.
به گزارش خبرآنلاین، علیرضا زاکانی نماینده تهران پس از سخنان علی مطهری در مخالفت با فخرالدین دانش آشتانی پشت تریبون مجلس رفت.
اهم اظهارات زاکانی در ادامه می آید:
امید داشتم که رئیس جمهور تشریف داشتن و به عرایض بنده توجه کنند. خیر مقدم ویژه عرض می کنم خدمت معاونین محترم رئیس جمهور و وزرای مجترم. شرایط کشور خطیر است. ما در فتنه و بهانه جویی به سر می بریم که نظام سلطه به واسطه بهانه های مختلف به ما تحمیل می کند.
امروز دولت و نظام در مقابله با فتنه های جهانی است. منطقه در فتنه دست نشاندگان آمریکا می سوزد و عده ای به دنبال بهانه جویی و التهاب آفرینی در داخل هستند. ما می گوییم دولت نیازم به اعتدال دارد. سپردن دانشگاه به عناصر فتنه اشتباه است. مجلس مطیع رهبری است و نوکر ملت است. مجلس پاسدار ارزش هایی است که مردم در ۹ دی ۸۸ اعلام کردند.
آقای روحانی شما ۲۰ سال عضو مجلس بودید. چرا پیام منطقی مجلس را در صیانت از حقوق مالت نادیده می گیرید. رئیس جمهور ۵ نفر را برای وزارت علوم معرفی کردند که همه جزو جریان افراطی است.
این اصرار آقای رئیس جمهور برای سپردن دانشگاه ها به یک جریان خاص عجیب نیست. نمایندگان وقتی جوابی برای این سوالات پیدا نمی کنند یک احساس دارد و آن اینکه دست هایی پشت پرده وجود دارد. کشور در مسئله هسته ای در موقعیت حساسی قرار دارد. مجلس به آقای روحانی که به کنایه گفت ما ادرک مالبورسیه . ما هم می گوییم ما ادرک مال فتنه.
امروز جناب آقای دانش آشتیانی معرفی شده که از عوامل گرداننده فتنه است. این آن راستگویی دولت است. گفتند که اگر ۱۰ نفر را رد کنید ما در همین راه عمل می کنیم. رئیس جمهور دوری از سیاسی کاری را طلب می کنند و به دنبال چهره های علمی دانشگاه هستند. آقای رئیس جمهور نمی توانیم گذشته روشن آقای دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. نمی توانیم در پیشگاه خداوند از ما رفع مسئوایت بشود در حالی که گذشته ایشان برای ما روشن است.
گفتند که آقای دانش مسئولیت پشتیبانی از جنگ در دانشگاه ها بودند. در ۲ آذر ۶۷ امام گفتند که بسیج دانشجویی از ضروریات است. آقای آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی بیان داشتند که ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه ها بیاید. سال ۶۹ افتحار دانش این است که علیرغم تاکید کسانی که پیام امام را روشن می دانستند گفتند که ایستادیم و استدلال کردیم که بسیج دانشگاه ها به بیرون دانشگاه برود.
آقای دانش آشتیانی از موسسین حزب مشارکت است. ایشان بیانیه های مختلفی را امضا کرده است. هم عضو است و هم عضو شورای مرکزی است. مجلس ششم تحصن شد برای جلوگیری از امر انتخاباتی. آقای دانش آشتیانی و ۱۱۹ نفر از اساتید بیانیه رسمی دادند و به نفع تحصن کنندگان روزه سیاسی گرفتند. آقای دانش در مشارکتی بودند که تحصن و بیانیه نمایندگان را نقطه عطفی در دموکراسی خواهی ایران می دانند. ایشان موسس همین جبهه منحله است.
لذا ایشان بیانیه های مختلفی دارند. به آن روز هم بسنده نکردند. این نیش قلمشان را تا امروز هم ادامه دادند. در بیانیه ای که دو روز پیش از استیضاح فرجی دانا امضا کرده اند نوشته اند که کسانی با جسارت پیش رفته و از مردم سهم خواهی می کنند. ما چه سهم خواهی ای کرده ایم؟ ما یک بار از ایشان خواستیم که حد اقل در گذشته تکذیب می کردید. همه وزرا آمده اند که وعده می دهند. ما این مسیر را قبول نداریم. ما به دنبال تعامل دقیق دولت و مجلس هستیم.
سپس زاکانی فیلمی در مجلس پخش کرد و درباره آن گفت:
میلی منفرد را به خاطر حضور در تحصن رای ندادیم. آقای دانش از دانشگاه دیگری آمده به دانشگاه امیرکبیر. او نه تنها در این تحصن شرکت کرده بلکه از گردانندگان تحصن است. با دو نفر صحبت می کند. یکی از دستگیر شدگان است. بعد از صحبت آقای دانش ایشان بلند شد و گفت که ما نه تنها تحصن می کنیم بلکه باید کاری کنیم که همه دانشگاه ها تحصن کنند. حضور دانش آشتیانی در بین شعار دهندگان که فیلم آن در زمان آقای میلی منفرد منتشر شد. چه کسانی در کنار ایشان بودند. آقای صدیقی، معاون دانشجویی، آقای غلامی که مدیر کل بورس است. هم آنچه که مطهری برای اعتراضات در مجلس قبل گفتند گوشه ای از فتنه است. مسئله کاملا شفاف است، قانون شکنی، تهمت زدن به نظام و همراهی با بیگانگان است. آقای رئیس جمهور با شرایطی که ایجاد شده، نه تنور گرم می شود بلکه در جامعه آتشی روشن خواهد شد که همه جامعه را می سوزاند. به اعتقاد من آقای دانش از عناصر محوری است.