نمایشگاه نقاشی محمد نوری‌زاد درتهران

۱ آذر ۱۳۹۳

نمایشگاه نقاشی «محمد نوری زاد» در تهران آغاز شد.
به گزارش سحام،«محمد نوری زاد» هنرمند منتقد حکومت ایران روزجمعه نمایشگاه نقاشی خود را درتهران برپا کرد. این نمایشگاه پس از فشار برخی نهادهای خاص بر گالری‌های طرف قرارداد با محمد نوری زاد برای عدم همکاری مدیران این نمایشگاه‌ها با آن‌چه «فتنه و فتنه گران» می خواندند، از روز جمعه در سرای اهل قلم برپا شده است.
محمد نوری زاد شرح خود را از روز نخست برپایی این نمایشگاه چنین به قلم کشیده است:
- یک: روز نخستِ نمایشگاه، با شکوه بود. مثل ابر، مثل باران، مثل اشک، و مثل عشق. من از همه ی آنانی که از زاهدان، از خرم آباد، از دزفول، از سیرجان، از طالش، از کرج، از آلمان، و از تهران به دیدنِ آثار من آمده بودند تشکر می‌کنم. نیز از آنانی که با دسته های گل، با گلدان، با جعبه‌های شیرینی، با هدیه‌های کوچک و بزرگ به دیدنِ من آمدند، سپاس می‌گویم.
از دکتر محمد ملکی و همسرشان، از مادر و پدرِ سعید زینالی، از مادرِ ستاربهشتی، از نرگس محمدی، از همسرعبدالفتاح سلطانی، از همسر ابوالفضل قدیانی، از رضا خندان و همسرش نسرین ستوده، از مادرشهید عاشورایی سال ۸۸: مصطفی کریم بیگی، از دکتر پورنجاتی و همسرش، از مهدی محمودیان و دخترش، از مجید دری و مادرش، از مادر شهید اشکان سهرابی، تشکر می‌کنم.
از دوستان خوبم، از آشنا و نا آشنا، از بهاییانِ تهران و کرج و سمنان، از شاگردان محمدعلی طاهری، از استادان هنر، از دانشجویان، از دختران و پسرانی که با صفحه ام درفیسبوک مرتبط اند، ازعزیزانی که در سایت شخصی‌ام فعال اند، از همه سپاس می گویم.
این نیز بگویم که: نمایشگاه تا آخرهفته ادامه خواهد داشت. از ساعت چهار بعد ازظهر تا هشت شب. روز نخست که بسیار با شکوه بود. روزهای دیگر نیز با شکوه خواهند بود. راستی یادم رفت بگویم، از آنانی که تابلو خریدند، تی شرت خریدند، بله از اینان نیز تشکر می کنم. و البته از«برادران» که با ما مدارا کردند و کاری به کار ما نداشتند. عکس‌های روز نخست را چند ساعت دیگر منتشر می کنم.
این نمایشگاه در خیابان کارگر – بالاتر از میدان انقلاب – بالاتر از خیابان نصرت – کوچه عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه دو همه روزه پذیرای مشتاقان هنر و فرهنگ ایران خواهد بود.