پرده‌برداری یک امام‌جمعه از انگیزه حصر: تطهیر موسوی و کروبی از گناه!

۱۵ آذر ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: امام جمعه ابرکوه در خطبه های نمازجمعه دیروز این شهر گفت که نظام، موسوی و کروبی را به این علت حصر کرده که از گناه تطهیر شوند!
به گزارش کلمه، ابراهیم حسینی که از «زمزمه ابهام انگیز تطهیر سران فتنه» سخن می گفت و بدون ذکر نام از سخنان علی مطهری مبنی بر رفع حصر یا محاکمه موسوی و کروبی انتقاد می کرد، گفت که این سخنان «ظاهری قشنگ دارد ما هم بخش اول را قبول داریم که مجرم باید محاکمه و محکومیتش ثابت شود.»
وی در عین حال گفت: «اما سخن اینجاست که خدای متعال هم بر اساس قاعده لطف نسبت به کسانی که دوستشان دارد و خطای بدون توبه دارند نمی گذارد به عقوبت سنگین قیامت گرفتار شوند و در همین دنیا به بلیه ای مبتلا می کند تا از گناه تطهیر شوند.»
پیش از این هم از قول آیت الله خامنه ای نقل شده بود که او حصر را ملاطفت نظام با سران جنبش سبز می داند. اما اینک امام جمعه منصوب رهبری توضیح داده که مقصود از این ملاطفت چیست.
وی به یکی از مفاهیم مذهبی اشاره می کند که خداوند بندگانش را قبل از مرگ به ابتلائاتی دچار می کند تا از بار گناه آنها کم شود. او سپس با نشاندن مسئولان نظام به جای خدا، حصر را بلیه ای برای تطهیر موسوی و کروبی از گناهان خود توصیف می کند!!
این امام جمعه که سخنانش در سایت سرو ابرکوه منتشر شده، سپس توضیح می دهد: «فتنه گرانی که در پیشگاه ملت توبه نکردند اگر محاکمه شوند ظاهرا محکومیتی سنگین خواهند داشت. لذا به نظر می رسد که باید نظام به پاس خدمات پیشین آنان لطف کند تا بد بدتر نشود.»
او معتقد است «اصرار بر رفع حصر و محاکمه خودش حاکی از بی توجهی به عمق موضوع است که خود نوعی بی بصیرتی گویندگانش می باشد، اما از طرفی هم نباید نسبت به کسانی که به خاطر جوگیر شدن و بی بصیرتی مفتون شدند و حالا همراه نظام هستند سخت گیری کرد.»
امام جمعه ابرکوه در حالی حصر غیرقانونی موسوی و کروبی را بلیه ای از جنس لطف خداوندی! برای تطهیر سران جنبش سبز خوانده که هفته پیش امام جمعه مشهد ادعا کرده بود بازداشت خانگی موسوی و کروبی بر اساس حکم قضایی و به اتهام قتل کشته شدگان اعتراضات ۸۸ صورت گرفته است؛ ادعایی که محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه هم حاضر به تایید آن نشد.
در همین فاصله، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که در زمان دبیری او این شورا تصمیم به حصر گرفته بود، گفت که حصر اساسا ربطی به اعتراضات سال ۸۸ ندارد و به علت پیشگیری از شکل گیری دور جدیدی از اعتراضات همزمان با بهار عربی صورت گرفته است!
به نظر می رسد ناتوانی از تعیین تکلیف قانونی حصر یا تصمیم گیری برای پایان دادن به آن، باعث تناقض گویی های مکرر و هر روزه متصدیان امر شده است.