توقیف روزنامه «روزان» با دستور دادستان تهران

۲ دى ۱۳۹۳

روزنامه روزان به دستور دادستانی تهران توقیف شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، طبق اعلام سایت خبری – تحلیلی “روزان نیوز” در نمابر دادستانی که خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و رونوشت آن عصر روز دوشنبه – اول آذرماه – به دفتر روزان رسیده است اشاره‌ای به مطلب و شماره روزنامه‌ای که موجب دستور توقیف انتشار شد به چشم نمی‌خورد.
در همین حال مدیر مسئول روزنامه روزان ضمن تایید این خبر افزود: طی تماسی که با معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، وی اظهار کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توقیف روزنامه موافق نبوده و احتمالا موضوع مربوط به مطالب روزان در روز شنبه ۲۹ آذرماه است.
درباره خط مشی این نشریه که به قلم مدیر مسئول – شمسی پورمحمدی – در سایت روزان نوشته شده می‌خوانیم: روزان نیوز با اتخاذ مشی “اصلاح طلبانه و اعتدالی” پای به عرصه اطلاع رسانی در فضای مجازی گذاشته است. این سایت متعلق به روزنامه روزان است که سابقه انتشار آن در استان خوزستان به ۱۹ سال و در گستره کشوری به حدود ۵ سال می‌رسد. آنچه برای خبرنگاران و شورای تحریریه روزان در نشر مطالب و اخبار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در درجه اول پایبندی به قانون، سپس رعایت “انصاف و اعتدال” و همچنین التزام به اخلاق حرفه‌ای است.