استقبال ۵۰۰ نفره از احمدی نژاد در تبریز/ درگیری فیزیکی با رییس دولت

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲

کلمه- گروه خبر: محمود احمدی‌نژاد در چهارمین دوره سفرهای استانی خود به تبریز با پرواز جنگنده‌های نظامی در آسمان این شهر مورد استقبال آنان قرار گرفت در حالی که مجموع کسانی که در ورزشگاه تختی این شهر برای استقبال از احمدی‌نژاد حضور یافته‌اند به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسید.
در این سفر نیز همچون سفر به اصفهان، امام جمعه به استقبال رییس دولت نیامد.
احمدی‌نژاد را در این سفر غلامحسین الهام و سخنگوی دولت، اسفندیار رحیم‌مشایی دبیر جنبش عدم تعهد و تنی چند از وزرا و مسئولان نهاد ریاست جمهوری همراهی می‌کنند. همراهی مشایی در این سفر در حالی صورت می گیرد که پیش از این دانشجویان و طلاب تبریزی از احمدی نژاد خواسته بودند او را به تبریز نیاورد.
بر اساس مشاهدات خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در بدو ورود احمدی‌نژاد، صرفا ۵۰۰ نفر از مردم شهر تبریز برای استقبال از احمدی نژاد در ورزشکاه تختی حضور داشته اند.
این در حالی است که سایت ریاست جمهوری در توصیفی از مراسم استقبال که به جای ارائه خبر مدیحه سرایی بود، نوشته است: مردم آذربایجان و بویژه تبریز که سرآمد میهمان‌نوازی در کشور هستند، خودروی حامل رییس‌ دولت و هیأت همراه را در حلقه عشق و وفاداری خود گرفته، با گل‌افشانی و خیرمقدم رسم میهمان‌نوازی را بار دیگر به شایستگی هر چه تمام‌تر به جای آوردند.
اما گزارش های دیگری حاکی است که صبح امروز در مراسم استقبال از چهارمین سفر استانی احمدی نژاد به تبریز، محمود احمدی نژاد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گزارش ستاک، این مراسم که از ساعتی قبل با حضور عده ای از حامیان احمدی نژاد در میدان ساعت و باغشمال تبریز آغاز شده بود، با ورود وی یکباره جوی متشنج پیدا کرد.
در این درگیری عده ای از سپرده گذارانی که در صندوق قرض الحسنه نصر تبریز سرمایه گذاری کرده بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار “مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر تبریز” مقابل خودروی احمدی نژاد سدی کشیده و اعتراض خود را اعلام کردند.
در همین حین یک تن از مال باختگان با رفتن به سمت خودروی وی؛ برای چند ثانیه با احمدی نژاد گلاویز شد که با دخالت و ورود نیروهای امنیتی قضیه فیصله پیدا کرد. در همین حین سایر تحصن کنندگان و شاکیان این صندوق با دادن شعارهایی اعتراض خود را اعلام کردند.
پیش از این و طی چند روز گذشته نیز سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با اعتصاب مقابل استانداری تبریز خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.