اگر خبر «بازتاب» درست باشد؛ خیر و شر خامنه ای-احمدی نژاد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲

مطلب این بود که تیرآخر احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت رحیم مشایی ، فایل صوتی او و دیگران در ۲۳ خرداد است. به نوشته این سایت که زود آن را برداشت، محمود احمدی نژاد نواری در اختیار دارد که ثابت می کند رای واقعی وی در انتخابات سال ۸۸ حدود ۱۶ میلیون نفر بوده و نظام ۸ میلیون رای به نفع وی تقلب کرده است.

نمی دانم سایت بازتاب بخاطر کذب بودن این مطلب آن را برداشت یا اینکه فشار سیاسی باعث شد آن را بردارد. به هر صورت من از نگاهی دیگر به آن می نگرم.

نکته اول: نشانه شناسی درباره خبر بازتاب

به نظر من نشانه هایی ست که چنین نوار و چنین ادعایی هست:

۱٫

محمود احمدی نژاد مشهور است به جمع آوری مدرک برای روز مبادا. یک نمونه اش را روز ۱۶ بهمن ۹۱ در مجلس شورای اسلامی شاهدبودیم. نواری رو کرد که در آن فاضل لاریجانی برادر لاریجانی ها به سعید مرتضوی پیشنهاد می دهد در قبال رشوه، در مجلس و قوه قضاییه برای او لابی کند. من هیچ از ذهنم دور نمی دانم که محمود احمدی نژاد در بامداد ۲۳ خرداد ۸۸ هم بسادگی از مکالمات آن دقایق گذشته باشد. به نظر می تواند چنین فایلی وجود داشته باشد.

۲٫

چه دلیلی دارد احمدی نژاد برای تایید صلاحیت مشایی اینقدر هزینه بدهد. احمدی نژاد از چهارسال پیش می توانست با کار در سایه، رضایت رهبر را جلب کند و له او بقبولاند حضور مشایی بعد از او مفید است. چرا از ۲۴ خرداد – حماسه خس و خاشاک- ناگهان لال می شود تا اواسط مرداد که مشایی را معاون اول خود منصوب می کند و بعد این همه ماجرا. به نظرم احمدی نژاد خود را محق می داند یا لااقل کم گناه تر از خامنه ای.

۳٫

ادعاهای امروز احمدی نژاد با این ادعای نوار می خواند. احمدی نژاد در ده روز گذشته چندین بار از رای ملت، اراده آنها و اینکه عده ای نمی خواهند بگذارند رای مردم تجلی پیدا کند صحبت کرده است. اتفاقا اینبار دیگر مخاطب او هاشمی ، خاتمی و غیره نیست. اینبار خود خامنه ای و عمالش هستند: شورای نگهبان، سپاه و محافظه کاران نزدیک به خامنه ای. احمدی نژاد اسم نبرده اما نشانی هایی که در این چند سخنرانی خوزستان، قم و اصفهان داشته، به سر شاخه ای بنام خامنه ای وصل می شود.

با ۴۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاستلینک مستقیم