سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در فولاد/ راه‌اندازی سه طرح بزرگ فولادی

۲۵ دى ۱۳۹۳

معاون وزیر صنعت، با اشاره به جزئیات راه اندازی سه طرح بزرگ فولادی، از دستور جدید وزیر صنعت، برای تسریع در اجرای طرح‌های فولادی خبرداد و گفت: ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش فولاد طراحی شده است.
مهدی کرباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هفت طرح فولادی دارد، گفت: در عین حال، سه طرح بزرگ فولادی نیز در کشور طراحی شده که به نظر می‌رسد می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای کشور در این بخش ایجاد کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این ۵ میلیارد دلار در بخش طرح های توسعه ای سرمایه گذاری خواهد شد و منابع مالی مورد نیاز با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تامین می شود.
وی تصریح کرد: طرح فولاد چابهار با ظرفیت سالانه سه میلیون تن، فولاد بندرعباس با ظرفیت ۶ میلیون تن و فولاد اروند از جمله طرح‌های توسعه ای است.
به گفته کرباسیان، در زمینه طرح فولاد چابهار، شرکتی با مشارکت بخش خصوصی تاسیس شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است؛ ضمن اینکه فولاد بندرعباس نیز با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی از هند، فولاد بندرعباس۲ با مشارکت سرمایه گذاران کویتی و فولاد قشم و فولاد اروند نیز با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی داخلی اجرایی خواهند شد.