اولین پناه‌گاه گربه‌های ایران در آتش سوخت

۷ شهریور ۱۳۹۴

خانم رئوفی، مسىول پناه‌گاه، در کنار گربه‌ها جان باخت.
 
خبر کوتاه بود و تکان دهنده؛ خانم رئوفی عاشق حیوانات بود و در چند سال گذشته زندگی خود را وقف پشتیبانی، دفاع و حمایت از حیوانات کرده بود، وی پس از مواجهه با مشکلاتی که به خاطر حمایت از حیوانات هر روز برایش ایجاد می‌کردند ناچار به فروش تمام دارایی خود شد و از تهران به اشتهارد کرج نقل مکان کرد واولین پناهگاه گربه ها در ایران را به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع جهت نگهداری و درمان گربه‌های بی‌سرپرست تاسیس نمود. در طول سه سال گذشته نیز ایشان تماما با هزینه شخصی خود نسبت به دیوار کشی تهیه آب و برق و ساخت لانه و اتاق سرایداری، منزل مسکونی، آشپزخانه و انباری جهت پناهگاه اقدام نمودند. قلبش به عشق حیوانات می‌تپید و زندگی‌اش وقف نگهداری از حیوانات شد. و با هزینه شخصی خود زمینی جهت احداث پناهگاه گربه‌ها خریداری کردند.

جزئیات آتش‌سوزی در مرکز نگهداری گربه‌ها
 
ایرنا نوشت: مسوول ایستگاه آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد البرزگفت: براثر آتش سوزی در یک مرکز درمان حیوانات آسیب دیده در اشتهارد یک نفر جان خود را از دست داد.
یوسف علی میرزا افزود: این آتش سوزی ساعت ۶ صبح امروز رخ داد که ۲۰۰ قلاده گربه در آن تلف شد.
وی اظهار داشت: این مرکز توسط یک تشکل مردم نهاد با هدف حمایت و نگهداری حیوانات آسیب دیده به ویژه گربه‌ها در ۲۴ کیلومتری شرق اشتهارد راه اندازی شده بود.
علی میرزا گفت: در این حادثه یک زن ۶۰ ساله که کار نگهداری و درمان گربه‌های آسیب دیده را بر عهده داشت، براثر استنشاق دود و خفگی جان باخت.
مسوول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد افزود: علت وقوع حادثه که حدود سه ساعت مهار آن زمان برد، توسط کار‌شناسان مربوطه در دست بررسی است.
مرکز درمانی و حمایت از حیوانات حدود ۱۰ سال پیش در شهرستان اشتهارد راه اندازی شد.
شهرستان اشتهارد با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان البرز قرار دارد.


بازی
توقف