نام خدای این یهودیان هاشم است

۵ اسفند ۱۳۹۴

از حدود ۲۵۰ سال پیش بخشی از یهودیان بسیار مومن و مراعات کننده سفت و سخت اصول دین در لهستان و روسیه به دور یک خاخام بسیار با تقوا به نام Israel Baal Shem Tov جمع شدند که به قول روایات، روح مقدسش، نتیجه پاداشی بود که از طرف درگاه الهی به پدر و مادر بسیار مومن وی اهدا شده بود.
این گروه از یهودی بعدها با عنوان حسیدی معروف شدند. آنها در مراسم مذهبی و زندگی روزمره یکی از نام های خدا در زبان عبری یعنی هاشم Hashem را به کار می برند.

 

خانواده های شان بیشتر از ۱۰ فرزند دارد. اجازه تحصیلات دانشگاهی ندارند. اجازه داشتن تلویزیون و کامپیوتر را ندارند. اینترنت یا غدغن است یا با فیلتر بسیار شدید مورد استفاده مردان قرار می گیرد.
زنان حسیدی فقط می توانند دست و صورت شان پوشیده نباشد. زنان متاهل برای پوشاندن موی سر یا کلاه گیس می گذارند یا روسری مخصوص می بندند. آنها فقط اجازه دارند نیمه وقت بیرون از خانه کار کنند و شغل بیشترشان حسابداری یا معلمی است.
مردان حسیدی معمولا در حد یک روحانی یهودی تعلیم می بینند. زندگی شان بر اساس دقت لحظه به لحظه به فرامین  خدا است. با هیچکس دشمنی ندارند. و با هیچ گروه دیگر یهودی بحث عقیدتی را جایز نمی دانند.
حسیدی ها درست مثل دورانقرون وسطا زندگی می کند و لباس می پوشند و سعی می کنند با دنیای معاصر کمترین مراوده را داشته باشند.

http://www.slate.com/blogs/behold/2016/02/19/william_castellana_photographs_his_hasidic_neighbors_in_south_williamsburg.html
http://www.orthodox-jews.com/hasidic-jew.html#axzz413jhQxlT
http://www.orthodox-jews.com/jewish-culture.html#axzz413jhQxlT