مردانی که می ترسند تصمیم بگیرند

۲۴ فروردین ۱۳۹۵

در مقاله قبلی « خصلات های مردان ذلیل» مطرح شد اقلیتی از مردان همواره در جامعه بشری وجود دارند که از هر نظر، کمبودهایی در آنها نهادینه شده است. مردانی که در زندگی، تلاش های اقتصادی و روابط اجتماعی شان نمی توانند موفق باشند.  یکی از خصلت های عمده شان، احساس توسری خورده و مظلوم صفتی را تشریح کردیم. اجازه دهید یکی دیگر از خصوصیت مردان ذلیل  reproductive disenfranchised men را شرح دهیم:
مردانی که می ترسند تصمیم بگیرند
همه ما در مراحل زندگی، مدام با تصمیمات و انتخاب هایی روبرو می شویم که هر کدام شان می تواند وضعیت زندگی ما را کاملا دگرگون کند. به همین دلیل جرئت و جسارت در تصمیم گیری، از نشانه ها معتبر برای ابراز وجود مردانه بوده است. شاید در دوران ما، تنوع تصمیمات و انتخاب ها کمی گیج کننده به نظر برسد و همیشه فکر کنیم فرصت یک انتخاب یا یک عمل بهتر برای ما وجود دارد و خود این مسئله بر سختی تصمیم و انتخاب بیفزاید.
اجداد شکارچی ما در دوران باستانی، شاید اینقدر فرصت انتخاب نداشتند ولی به همان اندازه گرفتن تصمیم دشوار بود چون رفتارشان می توانست مستقیما به بقای شان ربط پیدا کند. برای همین در طول تاریخ هزاران ساله، بخش بزرگی از ما یاد گرفتیم  که به انتخاب ها و تلاش مان اعتماد کنیم. یاد گرفتیم که با همه دقت ممکن، جرئت تصمیم داشته باشیم.
جرئتی که متاسفانه بعضی از مردان ندارند. مردان ذلیل، همه عمر از شغل شان و نوع تحصیلی که انتخاب کرده اند یا تحصیلی که نخواستند داشته باشند ناراضی هستند. ریسک نمی کنند. بلندپروازی ندارند. از اشتباه می ترسند و همیشه یک دلیل بیرون از خودشان، مسئول کم آوردن ها و بدبختی های شان است.
این نوع افراد جرئت ندارند بپذیرند هر تصمیمی ممکن است اشتباه باشد چون شکست، اشتباه و جواب رد گرفتن با روحیه صغیر و ذلیلی که دارند همخوانی ندارد. پذیرش شکست و نه شنیدن، نوعی شجاعت می طلبد و مشخصه اصلی اش این است که هویت استوار و قابل اعمادی برای خود قائل هستند.
این نوع افراد مثلا در محیط اجتماعی و گردهم آیی های دوستانه اهل پیشنهاد دادن نیستند. سلیقه خودشان را و نیت خودشان را به طور آشکار بروز نمی دهند. به دوستان شان فیلم خوب، سفر جالب، قهوه خانه دنج پیشنهاد نمی دهند. آنها می ترسند که سلیقه شان مورد پسند نباشد. این نوع افراد ترجیح می دهند از بقیه، مدام پیروی کنند ولی در درون ذهن شان، همیشه متعجب هستند که چرا هیچکس قدر شان را نمی داند و بهای کافی به آنها نمی دهد.
آنها دست بر قضا، اگر در یک جمع با دختری که برای شان دوست داشتنی به نظر برسد همان شیوه همیشگی را دنبال می کنند. سریع به این نتیجه می رسند که فرد مورد نظر دست نیافتنی است و راه حل شان معمولا  پناه بردن به افکار منفی نسبت به فرد مزبوراست.
یک لحظه به این فکر نمی کنند که هیچ جدئت و ارزش جذابی از خودشان یا ازحرکات چشم و دست و حالت نشستن شان ساطع نمی شود که جذاب شان بسازد. آنها در درون و خلوت خودشان، تصور خوشایند و جذابی از خودشان ندارند. برای همین جرئت  ابراز وجود ندارند.
این نوع مردان ذلیل، معمولا ناکامی شان را به چیزهای نسبت می دهند که ندارند یا فکر می کنند ندارند. قاطعانه باور دارند که یا باید بسیار جذاب و پرحرف و اجتماعی یا خیلی پولدار باشند. آنها قادر به دیدن بخش بزرگی از دختران و زنان جامعه شان نیستند که برای شان پول و قیافه بسیار جذاب مردانه اصل نیست. نمی خواهند بپذیرند خیلی از دختران و زنان امروز کار و اندازه منطقی زیبایی خودشان را می شناسند و برای همین واقعبینانه دنبال یک مرد می گردند که بیش از هر چیز قابل اعتماد به خود و آنها باشد.
 
بخش اول
Which Sex is Playing a Higher Stakes (Reproductive) Game?
https://www.psychologytoday.com/blog/the-how-and-why-sex-differences/201101/which-sex-is-playing-higher-stakes-reproductive-game
۷ Low Status Behaviours You Need to Stop Right Now
http://www.wayofthegentleman.net/7-low-status-behaviours-you-need-to-stop-right-now/
Why are so many middle-aged men committing suicide?http://www.telegraph.co.uk/men/active/mens-health/11423068/Why-are-so-many-middle-aged-men-committing-suicide.html
Image source
http://www.wikihow.com/Make-Decisions