نبردهای یمن: بیش از ۴۰ کشته در مدت یک روز

۲۱ فروردین ۱۳۹۶

منابع نظامی و پزشکان بیمارستان‌ها در منطقه ضالع یمن، واقع در جنوب این کشور، از کشته شدن بیش از ۴۰ نفر از شورشیان در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن اعلام کردند که در میان کشته‌شدگان سه غیرنظامی نیز روز دوشنبه ۱۰ آوریل / ۲۱ فروردین هنگامی که بر سر راه عبور یک تیپ زرهی انفجاری صورت گرفت جان خود را از دست دادند.
ارتش یمن گفته است که به نیروهای این فرماندهی آسیبی وارد نشد. منابع بیمارستانی نیز کشته شدن غیرنظامیان را تأیید کردند.
در غرب یمن نیز درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته بین نیروهای شیعیان حوثی و سربازان طرفدار عبد ربه منصور هادی ۳۸ کشته داشت.
ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در مرز بین استان‌های تعز و لحج از یک سو، و تعز و حدیده، از سوی دیگر ۹ خودرو نظامی و سه پایگاه موشک‌های کاتیوشای شورشیان شیعه را منهدم کرده و دست‌کم ۲۸ نفر از شیعیان حوثی را کشتند.
این حملات هوایی در پی حمله شورشیان به نیروهای دولتی و کشتن ۱۰ سرباز و زخمی کردن ۱۵ سرباز دیگر صورت گرفت. قربانیان این حمله به بیمارستانی در عدن منتقل شدند.
جبهه‌های غرب یمن همواره شاهد چنین نبردهای خونینی بوده است. نیروهای طرفدار دولت قصد پیشروی به سوی بندر حدیده را دارند که در کنترل شورشیان شیعه قرار دارد.
در جنگ یمن از یک طرف نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی که از سوی عربستان سعودی و متحدانش حمایت می‌شوند قرار دارند و از طرف دیگر شیعیان حوثی و وفاداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن که ایران از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شیعیان حوثی صنعا، پایتخت یمن و مناطقی از این کشور به‌ویژه در شمال و غرب را در اختیار دارند.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، دو سال جنگ در یمن، از زمان مداخله ائتلاف عربی تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر کشته که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بودند، و ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر زخمی داشته است.