نشست زنان گروه ۲۰: دفاع ایوانکا ترامپ از پدرش، اعتراض حاضران در نشست

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست زنان گروه ۲۰ به آلمان رفته است، در واکنش به انتقادهایی که از رفتار آقای ترامپ نسبت به زنان می‌شود، از پدرش دفاع کرده است.
او در یکی از جلسه‌های این نشست در کنار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، درباره زنان کارآفرین حضور یافت و بخشی از سخنانش را به تعریف از منش پدرش اختصاص داد؛ هرچند این اظهارات واکنش حاضران را به دنبال داشت.

در یک مورد بعد از این که خانم ترامپ گفت که پدرش یک “قهرمان فوق‌العاده در حمایت از خانواده‌ها و کمک به آنها برای پیشرفت” است، صدای همهمه اعتراضی حاضران در نشست بلند شد.
آنگلا مرکل در سفری که به آمریکا داشت، از ایوانکا ترامپ برای شرکت در نشست زنان گروه ۲۰ در برلین دعوت کرد.
این اولین سفر بین‌المللی ایوانکا ترامپ از زمان به قدرت رسیدن پدرش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا است.
ایوانکا ترامپ به دعوت آنگلا مرکل به آلمان رفته است
آقای ترامپ به دلیل شیوه برخوردش با زنان، همواره مورد انتقاد بوده است از جمله این که او متهم شده نگاهی ابزاری به زنان دارد.
این انتقادها از زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت بیشتری گرفته است، به ویژه بعد از انتشار ویدئویی که در آن آقای ترامپ با کلمه‌هایی رکیک درباره زنان حرف می‌زد.
انتشار فیلمی از ترامپ که با کلمه‌های رکیک درباره زنان حرف می‌زند
اما دختر رئیس جمهور آمریکا گفته با آنکه از طریق رسانه‌ها، در جریان این انتقادها بوده، پدرش را آن گونه که در این گزارش‌ها به تصویر کشیده شده نمی‌شناسد و “هزاران” زن دیگر هم که در طول سال‌ها در استخدام پدرش بوده‌اند، چنین تصویری از او ندارند.
ایوانکا ترامپ اضافه کرده است: “او من را (برای پیشرفت) تشویق و ترغیب کرد و به من توان رشد داد. در خانه‌ای که من در آن بزرگ شدم، هیچ سد و مانعی نبود که من نتوانم پشت سر بگذارم.”
پیش از این، دونالد ترامپ هم رسانه‌ها را متهم کرده بود که تصویری منفی از شخصیت او نشان می‌دهند.
بی بی سی