رهبر برخلاف امام در بسیاری از موضوعات ریز وارد می‌شود

۱۶ خرداد ۱۳۹۶

علی شیرازی٬ نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با تعریف و تمجید از علی خامنه‌ای٬ گفته که وی روزی ۱۶ ساعت٬ «کار» می‌کند٬ اما با این وجود کسی در دنیا کسی مثل وی «در بحث مطالعه و کتابخوانی» وجود ندارد٬ برخلاف روح‌الله خمینی٬ در بسیاری از «موضوعات ریز» وارد می‌شود و تصمیمات وی در همه زمینه‌ها از جمله نانوفناوری و سلول‌های بنیادی «نتیجه» داده است.
این اظهارات در حالی بیان شده که یکی از انتقادها به علی خامنه‌ای٬ دخالت در بسیاری از امور جزئی و اظهارنظر درباره همه مسائل است.
مهم‌ترین اظهارات علی شیرازی:
● {رهبر} یک ذره هم از مسیر امام خارج نشده است.
● رهبر انقلاب در دوران جنگ ۳۳ روزه و در اوج نگرانی حزب‌الله گفتند به سیدحسن نصرالله بگویید قطعا در این جنگ پیروز خواهید شد و همین اتفاق هم افتاد... اینها گفته‌های یک فرد عالی نیست؛ ولایت فقیه بالاتر از همه به خدا وصل است.
● این صحبتی که آقا می‌گویند ۲۵ سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت یک حرف عادی نیست، اخیرا غربی‌ها گفتند ایران هفتمین کشور قدرتمند دنیاست و در این رده‌بندی اسرائیل وجود ندارد.
● امروز دشمن اعتراف می‌کند و آمریکایی‌ها می‌گویند هر جا ما برنامه‌ریزی می‌کنیم رهبر ایران آن را به هم می‌ریزد.
● امروز قدرت جمهوری اسلامی در عراق بیشتر از آمریکاست تا جایی که آمریکایی‌ها خواستار کمک ایران شدند و اینها نتیجه مدیریت آقا بود.
● حاضرم ادعا کنم و بگویم در دنیا کسی مثل آقا در بحث مطالعه و کتابخوانی نداریم. تمام سران دنیا را جمع کنید و یک نفر مثل ایشان را بیاورید، من حرفم را پس می‌گیرم.
● مقام معظم رهبری در روز ۱۶ ساعت کار می‌کنند و با این حال کتاب هم می‌خوانند در یک برهه‌ای هر کتابی که در زمینه دفاع مقدس چاپ می‌شد ایشان مطالعه می‌کردند. در شعر، داستان و رمان هم ماجرا به همین ترتیب است.
● من پای صحبت مسئولان  و فرماندهان رده اول نیروهای مسلح نشسته‌ام٬ آنها می‌گفتند زمانی که یک گزارش را خدمت فرمانده کل قوا ارائه می‌دادیم و فکر می‌کردیم که بی‌نقص است ایشان ۱۰ ایراد به گزارش ما می‌گرفتند و ما می‌فهمیدیم که ایشان مطالبی را می‌دانند که ما نمی‌دانیم.
● حضرت امام مانند رهبری در مسائل ریز نیروهای مسلح وارد نمی‌شدند اما امروز مقام معظم رهبری روی بسیاری از موضوعات ریز وارد می‌شوند و مطالعه و دقت نظر دارند.
● کم‌کاری‌های ما ایشان را به سمت پرکاری می‌برد و یک بحث هم این است که ایشان می‌خواهند با این حرکت خود به ما درس بدهند. اینکه یک کسی در این جایگاه بنشیند و بگوید فیلم پیامبر چگونه باید ساخته شود و سر صحنه فیلم بروند، موضوع عجیبی است.
● ایشان هر صبح اغلب روزنامه‌ها را می‌خوانند و مقاله‌های آنها را هم مطالعه می‌کنند. کسی که در جایگاه رهبری قرار می‌گیرد باید همه مسائل جامعه را ببیند زیرا می‌خواهد جامعه را به سمت تعالی ببرد. ما از عمرمان استفاده نمی‌کنیم اگر همینطور پای کار بیاییم کتاب کم می‌آوریم.
● من خودم یک بررسی کردم و دیدم غالب دعاهای رهبر انقلاب هم تکراری نیست. ایشان در دوران رهبری تا امروز در جریان سخنرانی‌هایشان شاید چهار داستان تکراری هم نگفته باشند.
● در بحران سوریه تصمیمی که مقام معظم رهبری گرفتند نتیجه داد مانند تصمیماتی که در موضوع علمی و فناوری، انرژی هسته‌ای، نانوفناوری و سلول‌های بنیادی گرفتند.
● امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که سیدحسن نصرالله که شاگرد رهبر انقلاب است وقتی حرفی می‌زند قطعا اجرا می‌شود.
● آنها {دشمنان} می‌دانند اگر رهبر انقلاب گفته است تا ۲۵ سال آینده اسرائیل وجود ندارد٬ این حرف قطعی است و آن را باور کرده‌اند.
● بعضی در داخل به خاطر هوای نفس حرف‌هایی می‌زنند که اگر ته قلب همه آنها را نگاه کنید باز مقام معظم رهبری را قبول دارند.