۲۲ خرداد ۱۳۹۶
از آن جا که برشت لذت رهایی از مشاهدات کاذبی را به تماشاچیان بخشید که بصورتی پنهانی در حفظ نظم موجود میکوشند و دنیایی اساسا نو –چه از لحاظ فرم و چه از نظر محتوا- به روی تئاتر گشود. زمانی که در فرانسه به این جهش بزرگ پی بردند، نخست آن را گرامی داشتند، اما اندک اندک این جریان رنگ باخت. بازگشت محجوبانهاش، اما، خبر از شهامت در اندیشه توام با شادی میدهد. فرانسه با برتولت برشت در ١٩٥٤ آشنا شد ، زمانی که «ننه دلاور و فرزندان او» توسط گروهی از بازیگران از برلن در فستیوال بینالمللی تئاتر پاریس -رویدادی بیسابقه(١)- به اجرا درآمد. تئاتر ملی مردمی، تئاترهایی که (...)
-
2017/06