فرافکنی دیگر جواب نمی‌دهد٬ فقط برای حفظ وحدت سکوت می‌کنیم

۶ تير ۱۳۹۶

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران در اظهاراتی کنایه‌آمیز٬ از سخنان حسن روحانی درباره فعالیت‌های اقتصادی این نیرو انتقاد کرده و گفته «این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دوقطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و کشور انجام می‌شود.»
روحانی به تازگی درباره خصوصی‌سازی در اقتصاد گفته بود که «بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست.»
جعفری افزوده که این «روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد» و «هجمه غیر منصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فقط برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.»
فرمانده سپاه اضافه کرده که «از سرزنش‌ها نمی‌هراسیم. ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند، بله صاحب تفنگ که سهل است ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم ... و اعتقادمان این است که دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود.»
جعفری گفته «نتیجه اعتماد به آنها {دشمن} جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی آنان نتیجه دیگری نخواهد داشت.»
بدنبال افزایش انتقادها و کنایه‌های علی خامنه‌ای به دولت روحانی٬ فشارهای محافظه‌کاران و نظامیان بر مجموعه دولت دوازدهم افزایش یافته است.
به نظر می‌رسد شکست جریان محافظه‌کار در انتخابات ریاست جمهوری٬ آنها را به شدت خشمگین کرده و اگر چه تلاش می‌کنند خود را مطیع قانون نشان دهند٬ اما به احتمال زیاد در پی سخت کردن چهار سال دوم ریاست جمهوری روحانی هستند.