به نمایندگان اجازه ملاقات با موسوی و کروبی داده نشد

۶ مرداد ۱۳۹۶

پس از انتشار خبر بیماری مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو همراه محصور جنبش سبز تعداد زیادی از کاربران توییتری از حسن روحانی، نمایندگان لیست امید مجلس و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب خواسته‌اند تا به دیدار محصورین بروند.
کاربران توییتری با استفاده از هشتک #ملاقات_محصورین نمایندگان مجلس و دولتیان را مورد خطاب قرار داده و با کنایه به حضور محمود احمدی نژاد در بیمارستان برای ملاقات با بقایی، از آنان خواسته‌اند تا به بیمارستان رفته و با مهدی کروبی ملاقات کنند. در این بین سه تن از نمایندگان خبر داده اند که تلاششان برای ملاقات محصوران ناکام مانده است. پرسش از سوی مردم اما همچنان ادامه دارد که باقی نمایندگان مسئولان آیا پیگیر این خواسته می‌شوند یا خیر؟
به گزارش کلمه، مردم در شبکه‌های اجتماعی می گویند #ملاقات_محصورین کم هزینه ترین راه برای نظام برای شروع خروج از بن بست خودساخته حصر است و از طرف دیگر دولت و بسیاری از نمایندگان مجلس با وعده و قول رفع حصر رای و اعتماد مردم را گرفته اند. جوانان در توییت‌های متنوع و گوناگون خود از مسوولان می‌خواهند اگر قدرت کافی ندارند لااقل قدمی بردارند و مردم را در جریان بگذارند.
از جمله شخصیت‌هایی که مورد خطاب و درخواست جوانان برای تلاش برای #ملاقات_محصورین قرار گرفته است می توان به حسن روحانی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری، محمدرضا عارف، علی مطهری، محمود صادقی و سایر نمایندگان لیست امید اشاره کرد.
الیاس حضرتی نماینده‌ی مردم تهران نخستین نماینده‌ای بود که اعلام کرده که به دیدار مهدی کروبی رفته اما موفق ورود به بیمارستان نشده‌است. او در توییتر خود نوشت: وکلای ملت موظف به پیگیری مطالبات ملتند متاسفانه دیشب وامروز صبح علی‌رغم حضور در بیمارستان و مذاکره وتلاش بسیار اجازه #ملاقات_محصورین میسر نشد!
محمود صادقی نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در توییتر خود اعلام کرد که امکان ملاقات و عیادت از مهدی کروبی وجود ندارد: امروز طی تماسی با فرزند آقای کروبی حال ایشان را جویا شدم؛ از مراقبت پزشکی راضی بودند. متأسفانه امکان عیادت از ایشان فراهم نیست.”
فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با امتداد خبر از پیگیری وضعیت جسمى میرحسین موسوى و مهدى کروبى داد وگفت: “برای پیگیرى حال جسمى محصوران امروز با معاون پارلمانی وزیر بهداشت تماس گرفتم و جویای حال آقایان کروبی و مهندس موسوی شدم. معاون وزیر بهداشت در مورد آقای کروبی از وضعیت جسمى ایشان ابراز امیدوارى کرد و حال آقای کروبی را خوب عنوان کرد. به نظر می آید که منتظر بهبودی کامل هستند.
سعیدى با اشاره به اخبارى پیرامون ناراحتى جسمى میرحسین نیز گفت: این نگرانى به ما منتقل شد و در تماس با معاون وزیر بهداشت جویای شرایط ایشان شدم که گفتند پیگیر وضعیت سلامتى مهندس موسوى نیز هستند. با این حال قرار شد نتیجه پیگیری هایشان را گزارش کنند.
با توجه به وعده‌های انتخاباتی، مطالبه رفع حصر در تمام همایش‌های انتخاباتی حامیان روحانی و همچنین حضور رییس جمهور در راس شورای عالی امنیت ملی، حسن روحانی مخاطب اصلی مطالبه‌ی رفع حصر است.