"نیایش به رنگ اعتدال"

۲۹ مرداد ۱۳۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی (ره) در این مراسم آیت الله سید حسن خمینی، حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی، شهردار تهران و مهندس محسن هاشمی به بیان دیدگاههای خود پیرامون جایگاه مبارزاتی و سیاسی و فقهی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداختند.
مهندس محسن هاشمي طی سخنانی در آغاز این مراسم ضمن تشکر از شوراي شهر چهارم تهران و كميته نامگذاري معابر وشهردار تهران به خاطر اين نامگذاري، گفت: مسائل تهران از ديد ايشان هيچ گاه دور نبود و پس از انقلاب با تشكيل مجمع نمايندگان تهران، مشكلات اين شهر را موشكافي كردند و از نمونه هاي بارز آن تأسيس مترو بود. 
وی همچنین در بیان جایگاه فقاهتی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همه همرزمان آيت الله هاشمي اين سخن را گفته اند كه اگر ايشان حوزه علميه قم را ترك نمي كردند و به خاطر احساس مسئوليت در مبارزات از قم نمي رفتند، مقام علمي بسيار بالاي حوزوي داشتند. 
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاتمه سخنان خود از زحمات ١٢ ساله آقاي قاليباف قدرداني کرد.
 حجت السلام والمسلمین دعایی به عنوان سخنران بعدی این مراسم در توصیف فعالیت ها و مبارزات انقلابی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: آقاي هاشمي سفري طولاني به آمريكا و اروپا براي بررسي وضعيت مبارزات در خارج كشور داشتند؛ در انتهاي سفر براي ارائه گزارش و كسب تكليف خدمت امام در نجف رسيدند. لحظه ديدار آنها بسيار ديدني بود. امام وقتي آقاي هاشمي را ديدند گويي فرزندي را پس از فراغ و سختي و شكنجه ديدند. آقاي هاشمي لحظاتي طولاني در آغوش امام گريستند و امام ايشان را دلداري مي دادند. 
نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات در تکمیل خاطره خود افزود: آقاي هاشمي گفت مطمئنم هنگام ورود به ايران دستگير مي شوم، اما براي جلو بردن مبارزه بايد به ايران رفت. امام به او گفتند به درايت و فقاهت و تشخيص تو ايمان دارم و اگر خودت صلاح مي داني به ايران برو. آقاي هاشمي هم گفت من تا مدتي تحمل شكنجه ها را دارم و بدين ترتيب او به ايران آمد و منشاء خدمت شد.
محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: هر جایی از انقلاب اسلامی را که می بینیم یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی در ذهن ما تداعی می شود.
وی همچنین با توجه به سالروز بازگشت آزادگان به کشور افزود: آقاي هاشمي به طور خيلي دقيق پيگير موضوع تبادل اسرا بود. 
شهردار تهران در ادامه با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: يك روز ايشان مرا صدا زدند و گفتند ما از شوراي انقلاب پيگير حل ترافيك تهران بوديم و شما در ساخت تونل توحيد از فشارها نترسيد؛ تا آخر كار را دنبال كنيد. 
قالیباف ادامه داد: روزي گفتند مي خواهم از طرح بازديد كنم. آمدند و پياده تونل را طي كردند. همان زمان با آقاي اربكان ملاقات داشتند و براي اينكه از تونل تا آخر بازديد كنند ملاقات را به نزديكي تونل منتقل كردند. در همان موقع ايشان گفت از جوسازي ها نترسيد؛ اين كارها مي ماند و آن حرف ها مي ماند. 
شهردار تهران در خاتمه گفت: من در مسئوليت شهرداري هم خدمت كردم و هم خطا .
آیت الله سید حسن خمینی به عنوان آخرین سخنران در مراسم آیین نام گذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: جامعه ما به دو درس از آقاي هاشمي نياز دارد. ايشان هنگام فوت ٨٢ سال داشتند؛ اما جوان پسند بود و فرزند زمان خويش بود. شما در برخورد با او با پيرمردي مواجه نبوديد كه خاطرات گذشته را بگويد؛ بلكه در زمان حال مي زيست و دردهاي امروز را مي شناخت. او فرزند زمان خويشتن بود اما پدر جامعه فردا هم بود. 
یادگار امام(ره) افزود:اينكه امروز نام آقاي هاشمي را بر خيابان ها مي گذاريم و آن را نيار جامعه مي دانيم به اين خاطر است كه اين درس را مرور كنيم كه براي سعادت اين مردم هر هزينه اي را بايد داد. آبروي يك شخصيت سياسي به درد قبر او نمي خورد؛ بلكه در همين روزگار و زندگي بايد آن را هزينه كند. بايد شجاعت داشت و تصميم گرفت. اين تصميم گاهي "صبر" است و گاهي "حركت" و خروش. فردا محتاج تك تك ماست؛ محتاج شجاعت و تصميم گيري ماست.
ایشان با بیان اینکه آقاي هاشمي در ثبت نام سال٩٢ تمام سرمايه سياسي خود را به ميان آورد، خاطر نشان کرد: ایشان وقتي هم از آقاي روحاني حمايت كرد تمام يافته هاي خود را پشت سر كسي گذاشت كه ممكن بود پيروز نشود. 
آیت الله سید حسن خمینی در ادامه گفت: آیت الله هاشمی همانطور که جوان اندیش بود برای کار آستین را بالا میزد و حرکت میکرد و صرفا سخن نمیگفت اگر موضوعی رو میشناخت حتما عمل میکرد وباید تلاش کنیم در راه رسیدن به مطلوب پیشبرد و تعالی جامعه و ساختن فردای آن و پیشرفت فررندانمان حاضر باشیم هر هزینه ای را بدهیم.
ایشان افزود: يكى از لطف هاى خدا به من اين بود كه در ده سال اخير رابط خوبى با ايشان داشتم و لطف زيادي بمن داشتند.
یادگار امام(ره) در خاتمه گفت:  آیت الله هاشمی دلباخته مکتب اسلام بود و سعادت جامعه رادر عفاف وکفاف می دانست او بزرگ زیست ،بزرگ مرد و بزرگ خواهد ماند.
                                             به کانال تلگرام "سایت هاشمی" بپیوندید

زبان
Persian (فارسی)

رو تیتر:  فردا محتاج شجاعت تک تک ماستپاراگراف اول: hashemirafsanjani.ir - مراسم نامگذاری اتوبان نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) شامگاه روز جمعه 27 مرداد ماه در تهران برگزار شد.
ساختار نمایشی: افقی ویژه - به همراه رسانهمطلب مرتبط: عکس/ راز و نیاز آیت الله هاشمیویدئوی "وصیت هاشمی" منتشر شدعکس/ تعبیر معنادار هاشمی درباره دعاییسیدحسن خمینی استعدادی شبیه امام داردبرچسب: اتوبان نیایشاعتدالحجت الاسلام والمسلمین محمود دعاییآیت الله سید حسن خمینیمهندس محسن هاشمیشهردار تهرانرییس فقید مجمعشوراي شهرروزنامه اطلاعاتمحمد باقر قالیبافشوراي انقلابروحانيتصویر: رسانه - تصویر: دسته بندی: اسلایدر