ادارات دولتی کرکوک به کنترل نیروهای دولت عراق درآمد

۲۵ مهر ۱۳۹۶

مقامات عراقی از کنترل بدون درگیری نیروهای تحت امر دولت عراق بر شهر کرکوک خبر دادند. هم‌زمان یک مقام نفتی در کرکوک از نزدیک بودن آغاز دوباره تولید نفت پالایشگاه‌ها خبر داده است.

 رویترز با اعلام این که نیروهای ویژه عراقی ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر کرکوک را بدون درگیری به تصرف در آورده‌اند  از دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای نصب  پرچم عراق برفراز این ساختمان‌ها خبر داد.

برخی فرماندهان پیشمرگه‌های کرد گفته‌اند که نیروهای سپاه پاسداران نیز در کنار نیروهای عراق در اطراف کرکوک حضور دارند.

 در تحولی دیگر شرکت نفت شمال صبح دوشنبه به کنترل نیروهای تحت امر دولت عراق در آمد. این شرکت بزرگترین شرکت نفت در استان کرکوک است که طی سه سال گذشته، در کنترل کردها قرار داشت.

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت که آمریکا در این موضوع طرف هیچ گروهی را نمی‌گیرداما از ادامه درگیری‌ها راضی نیست .

درگیری بین پیشمرگه‌های کرد تحت امر اقلیم کردستان عراق و نیروهای تحت کنترل دولت عراق پس از آن رخ داد که مقام‌های اقلیم اعلام کردند تقاضای بغداد، برای ابطال همه پرسی استقلال را نمی‌پذیرند ولی خواهان مذاکره با دولت عراق هستند. همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق سوم مهر ماه برگزار شد و اکثریت رای دهندگان به استقلال از عراق رای دادند.