جایزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر به علیرضا رجایی تعلق گرفت

۲۱ آذر ۱۳۹۶

2 hours, 23 minutes

علیرضا رجایی برنده جایزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر شد

کانون مدافعان حقوق بشر «علیرضا رجایی»  فعال سیاسی و روزنامه‌نگار را به عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۹۶ خود معرفی کرد

به گزارش وبسایت کانون مدافعان حقوق بشر، محمد سیف‌زاده عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر، تندیس «منشور کوروش» را به عنوان نشان جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به علیرضا رجایی اهدا کرده است. وی در این مراسم گفته است که اهدای این جایزه تنها به‌دلیل «صدماتی» که به رجایی در دوران زندان وارد شده، نیست «بلکه به‌دلیل منش و شخصیت حقوق بشری» این روزنامه‌نگار صورت می‌گیرد. کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۸۶ شمسی، ۱۰ سال پیش، هر سال از میان فعالان حقوق بشر یک نفر را به‌عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» معرفی کرده و جایزه خود را در روز جهانی حقوق بشر، ۱۰ دسامبر، اهدا می‌کند.

 

رئیس هیأت تحقیق وتفحص از بنیاد شهید، از میلیارد ها تومان اختلاس در بانک سرمایه خبر داد

رئیس هیأت تحقیق وتفحص از بنیاد شهید، از اختلاسی هزار و صد میلیارد تومانی دربانک سرمایه خبر داد.

محمد خجسته در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، گفت: سی و یک نفری که بانک دی را به گفته او «غارت» کردند در بانک سرمایه هم اختلاس کردند. وی یکی از مبالغ اختلاس در بانک سرمایه را هزار و صد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت به اسم یک شرکت، با وثیقه گذاشتن زمینی که ارزشش ۱۰۰میلیارد تومان بود، هزار و صد میلیارد تومان وام گرفتند. به گفته  محمد هجسته این مبلغ دیگر غیرقابل وصول است. وی گفت تکلیف این ۳۱ نفر باید هرچه زودتر تعیین شود.

 

پرونده محمد علی طاهری برای رسیدگی مجدد، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمد علی طاهری، بنیان گذار عرفان حلقه، در مورد آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: با توجه به اینکه رای در دیوان عالی کشور نقض شده است پرونده به شعبه هم عرض یعنی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

محمود علیزاده طباطبایی درهشتم آبان خبر داده بود که حکم اعدام آقای طاهری در دیوان کشور نقض شده است. محمدعلی طاهری از حدود شش سال قبل، که دادگاه او را به اتهام کفرگویی و توهین به مقدسات به پنج سال حبس محکوم کرد، در زندان است. 

 

شمار مصدومان زلزله «هُجِدک» به ۱۸ نفر رسید

زلزله ای به بزرگی ۶٫۲ ریشتر و عمق ۱۰ کیلومتر در ساعت ۱۲ و سیزده دقیقه روز سه شنبه بوقت محلی، منطقه «هُجِدک» در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایلنا، شمار مصدومان این زمین لرزه به ۱۸ نفر رسیده است که به بیمارستان های راور و کرمان اعزام شده اند. رییس سازمان امداد و نجات از تخریب دیوار ۲۰ خانه در روستای گَزَک خبر داده است. به گفته معاون آمادگی و مقابلهٔ سازمان مدیریت بحران کشور، تیم‌های ارزیاب به مناطقِ زلزله زدهاعزام شده اند و سخنگوی اورژانس کشور هم از اعزام تیم‌های این سازمان به هُجِدک خبر داده است.