نوازندگان زن در اصفهان اجازه حضور روی صحنه را ندارند

۲۷ دى ۱۳۹۶

با اینکه در هیچ قانونی درباره ممنوعیت حضور نوازندگان زن روی صحنه ممنوعیتی وجود ندارد، اما نوازندگان زن در اصفهان سال‌هاست که از حضور روی صحنه اجرای موسیقی محرومند.

شهروز بلوچستانی، نوازنده فلوت ارکستر ملی اصفهان گفته زنان می‌توانند در تمرینات این ارکستر را همراهی کنند ولی در اصفهان به آنها اجازه داده نمی‌شود روی صحنه بروند درحالیکه همین ارکستر در شیراز یا شهرکرد می‌تواند با حضور نوازندگان زن روی صحنه برود.
به گفته او در این زمینه بسیار صحبت شده است و همیشه گفته می‌شود که مسئله حضور زنان روی صحنه در حال بررسی است اما واقعا مشخص نیست این بررسی‌ها چه زمانی به اتمام می‌رسد. اینکه چرا نوازندگان زن اصفهانی نمی‌توانند در شهر خودشان روی صحنه بروند هیچ توضیح منطقی ندارد.
برگزاری کنسرت در ایران به یک معضل جدی تبدیل شده است. برخی شهرها مانند مشهد و استان خراسان رضوی به صورت غیرقانونی از برگزاری هرگونه اجرای موسیقی جلوگیری می‌کنند و حتی زور دولت هم برای متوقف‌کردن این روند به مسئولان این استان نمی‌رسد. در این بین به زنان مانند همیشه ظلم مضاعف می‌شود و خوانندگان و نوازندگان زن در تعداد بیشتری از استان‌ها حق حضور روی صحنه را ندارند.
منبع: ایلنا