خودارضایی و شرم و عذاب

۱ فروردین ۱۳۹۷

من یک پسر ۲۹ ساله هستم که تا حالا هیچگونه رابطه جنسی با هیچ دختری نداشتم، از چند سال پیش رو به خودارضایی آوردم، همیشه بعد از این عمل به شدت دچار عذاب وجدان میشم، در ۹۰ درصد مواقع اصلا هم لذت جنسی برام نداره و فقط میخوام آروم بشم، از طرفی نمیدونم چرا همیشه وقتی انجامش میدم، بعدش هی به خودم توهین میکنم و میگم چقدر بی عرضه بودم که مثلا سه روز یا چهار روز بیشتر نتونستم خودم رو نگه دارم. متاسفانه این افکار داره دیوونه ام میکنه و نمیدونم چی کار کنم.
از طرف دیگه اینکه چهره ی جذابی دارم و در یکی از بهترین دانشگاه های ایران دارم تحصیل میکنم و میتونم با دخترهای خوبی دوست بشم، اما نمیدونم چه چیزی هست که جلوی من رو برای اینکار میگیره و به هیچ عنوان به کسی پیشنهادی نمیدم، و فقط دخترها رو برای دوستی معمولی میخوام، که فقط باهاشون هم صحبت بشم و نه بیشتر.

امیرحسین عزیز
اولین کاری که باید بکنی این است که دست از احساس گناه نسبت به خودارضایی برداری. اگر بدنت می خواهد یعنی یک نیاز طبیعی … به نیازت جواب بده و سعی کن حتی طولانی اش کنی و به خودت لذت هم بده … از هیچ نظر کار بدی نمی کنی. جوانی در سن تو حتی می تواند حداقل دو بار در هفته خودارضایی کند. تنها دلیل جلوگیری یا کاهش خودارضایی این است که بیش از حد خسته ات کند یا کار روزانه ات را مختل می کند.

اگر هم فکر می کنی خودارضایی باعث می شود از انگیزه کمتری برای برای آشنایی با جنس مخالف پیدا می کنی در باره کنترل آن فکر کن ولی به سمت شرم و گناه نرو. رفتار منطقی در برابر نیاز منطقی ات داشته باش.

اگر هم بتوانی برو و یک روانشناس ببین. از آن نوع روانشناس که دوا و دارو تجویز نمی کنند و اهل صحبت و گفتگو درمانی هستند. با آنها حرف بزن. آنها تخصص لازم برای روبرو شدن با وضعیت تو را دارند.
این احتمال را هم بده که شاید به همجنس خودت علاقه داری. اگر افکار و احساساتی خفیف و پنهان در این زمینه داری از آن نترس. یکبار به دنیا می آیی و به ندای وجودت پاسخ بده.  نگذار سنت ها و محدودیت ها و تابوها سرنوشت ترا رقم بزنند. شاید منشا همه احساسات سرشار از گناه و بی انگیزه بودنت در این ماجرا نهفته باشد.