آیا ازدواج، میل جنسی را از بین می برد؟

۳ فروردین ۱۳۹۷

به نظر می رسد سکس، مثل نفس کشیدن، باید عملی ساده طبیعی باشد ولی به قول فیلسوف انگلیسی آلن دباتن که کتابی در این باره نوشته است : « سکس تقریبا به اندازه فرستادن سفینه به فضا، پیچیده است»
حس جنسی به همان اندازه که قوی و سرکش است به همان اندازه مخرب هم است چون مدام ما را به تضاد و تناقض با چیزهای که اعتقاد داریم یا تربیت شدیم می کشاند. سکس ما را وا می دارد مرتکب احساسات و تمایلات و حتی اعمالی  شویم که نادرست است. احساس جنسی خیلی راحت می تواند همه وجود ما را متلاطم کند.
همه ما در خصوصی ترین افکار مان، از تناقضی که سکس برای ما تدارک می بیند در رنج هستیم. از یک سو مدام در حال پرهیز از دستورات غیرعادی اش هستیم که به هزاران دلیل نمی توانیم پاسخگو باشیم یا در حال دویدن طاقت فرسا و پر دردسر برای اجرای اوامرش هستیم.
چرا سکس همیشه با دروغ و پنهانکاری همراه است
چون تمناها و افکار جنسی غیرقابل کنترل و غیرطبیعی هستند. ما می خواهیم با کسانی باشیم که نباید باشیم. ما می خواهیم کارهای به نظر عجیبی در حین سکس داشته باشیم که نرم جامعه ان را قبول ندارد. واقعیت اصلی این است که رفتار جنسی نرمال شاید برای یک درصد محدود بشر وجود دارد  ولی اکثریت بشر  خواسته های غیرعادی دارد. برای حل این تناقض ناچاریم دروغ بگوئیم.  
این دروغ و پنهان کردن نیازها و تمناها حتی بین زن و شوهرها هم اتفاق می افتد. آنها به خاطر ترس و تربیت و شرم و گناه، حقیقت را به همدیگر نمی گویند.  صحبت از  یک عمل جنسی جدید یا یک تخیل غیرعادی را  بیان نمی کنند. زوجها همه زندگی شان را با هم شریک می شوند ولی ارزوهای جنسی شان را برملا نمی کنند.
آیا ازدواج، میل جنسی را از بین می برد؟
 
 
 
Twelve Rude Revelations About Sex
https://www.psychologytoday.com/us/articles/201301/twelve-rude-revelations-about-sex
image source
http://tramdoc.vn
Sott