استقلال کشور قم، بهترین اتفاق تاریخ ایران

۳۰ فروردین ۱۳۹۷

قبل از اینکه برای تان لیست تاثیرات مثبت تبدیل قم به عنوان کشور مسلمان را شرح دهم اجازه دهید از شکل گیری واتیکان بگویم که یکی از کوچکترین کشورهای دنیا است.
واتیکان حدود سه کیلومتر مرز ملی و ۶۰۰ شهروند دارد. اداره پست، روزنامه، رادیو و تلویزون مستقل خودش را دارد. حفاظت این کشور توسط گارد متعلق به ارتش سوئیس تامین می شود.
واتیکان تبدیل به یک مرکز مذهبی شد چون قبر حضرت پیتر یکی از ۱۲حواریون مسیح در آن دفن شده است. امپراطور رم کنستاننتین اول، مقبره بزرگی برای حضرت پیتر ساخت و آن را به مرکز زیارت مسیحیان ارتقا داد. وقتی کشور ایتالیا در اواخرقرن ۱۹ میلادی شکل گرفت  و به استقلال بزرگشهرهای منطقه ایتالیا  پایان داد کم کم از اراضی اوقاف حوزه علمیه کاتولیک ها نیز کاسته شد.
حدود ۱۰۰ سال پیش بخش کوچکی از اراضی اوقاف کلیسای کاتولیک تبدیل به واتیکان به عنوان یک کشور مستقل شد. قراداد مزبور با امضای موسولینی و تائید شاه ایتالیا « ویکتور امانوئل سوم» رسمیت یافت. دولت ایتالیا، آن موقع ۹۲ میلیارد دلار به پاپ آن موقع به خاطر به حداقل رسیدن سرزمین واتیکان پرداخت.
به نظر من واقعا و از صمیم قلب، استقلال کشور قم، بهترین اتفاق تاریخ ایران خواهد بود. چون مهاجرت روحانیت شیعه به سرزمین مستقل خودشان، آرام ترین و کم هزینه ترین انقلاب اجتماعی و سیاسی برای وضعیتی است که در آن به سر می بریم.
مهاجرت روحانیت شیعه ایی که بالاخره بعد از چند قرن، تجربه مدیریت ایران را برای چهل سال عهده گرفته بود اعتراف تاریخی به اشتباه مشی اساسی این گروه قدرتمند سیاسی و مذهبی در طی چند قرن اخیر است. بیایئیم یکبار هم شده به همه جهان نشان دهیم چه کشور بزرگوار، باشعور و با گذشتی هستیم. بیائیم پیام مهر و صلح را به منطقه خاورمیانه مملو از خشم و نفرت و انتقام معرفی کنیم. 
این اتفاق بسیار فرخنده یعنی برچیده شدن تفکر اسلام سیاسی از سر ایران، آنقدر مبارک است که مرا واداشته است پیشنهاد اولیه برای لیست خدمات و هزینه هایی که ایرانیان بهتر است برای این امر خیر تاریخی بپردازند را تهیه کنم.
شاید در طی چهل سال گذشته، جان آدمیزاد ایرانی زیاد بهایی نداشته است صدها هزار نفر به دلایل مختلف سیاسی فوت کرده اند ولی رفتن روحانیون اگر حتی منجر به نجات جان یک ایرانی عزیز شود کافی است به خاطر احترام به حق حیات، در نسل های متمادی بهای رفتن شان را با صمیم قلب متقبل شویم.
۱- پرداخت ده درصد از درآمد نفت یا هر درآمد اصلی ایران به کشور قم برای ۲۵ سال              
۲- ایجاد شبکه ملی بیگاری اختیاری شهروندان سکولار ایران برای راه اندازی خدمات زندگی از تمیز نگه داشتن خیابانها تا نگهداری خردسالان مهدکودک ها
۳- انتقال همه یا هر مقدار از پادگان های سپاه که داوطلب مهاجرت به قم برای محافظت کشور مستقل جدید هستند
۴- دولت قم می تواند بابت ورود ایرانیان مسلمان برای زیارت  کشورشان، هزینه ویزای ورد به کشورشان را تعیین و بدون دخالت حکومت ایران تصویب کند
۵- کشور قم آزاد است با درآمد حاصله از نفت که برای شان تعیین شده است از هر کشوری که مایل هستند اقلام مورد نیازشان را وارد کنند.
۶- حکومت ایران به هیچ وجه در نحوه زندگی ملت قم دخالت نخواهد کرد.
۷- حکومت ملت ایران به شهروندانش اجازه می دهد ۳۰ درصد مالیات شخصی شان را تحت عنوان خمس و زکات به کشور قم هدیه کنند.
۸ – کشور ایران با تمام وجود سعی می کند که ملت قم از از بالاترین استاندارد زندگی در بین کشورهای اسلامی برخوردار باشند