«پوشش بازیکنان ژاپنی» دلیل پخش نشدن فینال قهرمانی فوتسال زنان آسیا از سیما بوده است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا یک نماینده مجلس ایران گفت که با وجود پیگیری‌های فراوان از صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان، مسابقه فینال بانوان فوتسال آسیا از تلویزیون پخش نشد که دلیل آن گویا پوشش ژاپنی‌ها اعلام شده است.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس ایران همچنین گفت که این دختران با وجود تمام بی مهری‌ها و محدودیت‌ها توانستند قله فوتسال آسیا را فتح کنند، اما حتی یک برنامه تلویزیونی صداوسیما نیز به تلاش این دختران ورزشکار نپرداخت.

پس از پیروزی تیم ملی فوتسال زنان ایران برابر تیم ملی ژاپن و قهرمانی دوباره در آسیا، این موضوع با بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی و رسانه ها همراه بود.

در همین حال حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی قهرمانی ارزشمند تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا را نشان دیگری از توانمندی و شایستگی بانوان و دختران ایران دانست.

در خارج از ایران نیز رضا پهلوی فرزند آخرین پادشاه ایران در پیامی قهرمانی دوباره تیم فوتسال زنان ایران در آسیا را با وجود چهار دهه تبعیض و محدودیت و اجبار تبریک گفت.

تیم ملی فوتسال زنان ایران دیروز شنبه توانست با نتیجه ۵ بر ۲ تیم ملی ژاپن را شکست دهد و برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شود.