افتضاح جنتی در مجلس خبرگان!

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

عیسی سحرخیز:
قانون شکنی ای که احمد جنتی انجام داده و به نمایندگی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای خواستار عذرخواهی رئیس جمهور بابت توافقنامه برجام شده، دست کم این حسن را داشته است که تخلف های مکرر او را در شورای نگهبان بیش از پیش آشکار ساخته است.
او در بیانیه‌ای تاکید کرده است که در جریان مذاکرات هسته ای “خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری” رعایت نشده و “خسارت‌های وارده در برجام” از این امر نشأت گرفته است.
این اقدامی ست که این پیر لجوج و خودمحور به طور مکرر در شورای نگهبان انجام میداده است، به ویژه در جریان انتخابات های گوناگون، با تکیه بر قانون “نظارت استصوابی” هر آن کس را که نمی پسندیده یا خط و خطوطش را تائید نمی کرده، به صورت غیرقانونی رد صلاحیت می کرده است.
اما این بار بیانیه “رئیس مجلس خبرگان” به فوریت از جانب اعضای این نهاد نظارتی بر  عملکرد رهبری رد شده است.
هاشم‌زاده هریسی در واکنش به این قانون شکنی اعلام کرده است: “حرف‌های جنتی، به مجلس خبرگان ربطی ندارد.این بیانیه مجلس خبرگان نیست بلکه بیانیه برخی از اعضای مجلس خبرگان است.”
این قانون شکنی آشکار شاید بتواند راه را برای شکایت از احمد جنتی بگشاید تا هر آن که احمد جنتی خودسرانه نامزدهای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را با رای فردی رد صلاحیت کرده، او را به پای میز محاکمه بکشانند.
اگرچه بعید است که این اقدام در محاکم قانونی جمهوری اسلامی نتیجه دهد، اما این حسن را دارد که در دادگاه افکار عمومی ملت ایران محکوم خواهد شد و پیش از آن که در آن دنیا به جرم “خوردن حق الناس” مجازات شود، در این دنیا نیز بیش از پیش مفتضح خواهد شد.