معاون استاندار فارس: عده‌ای فرصت طلب، تجمع‌های غیرقانونی در کازرون برگزار کردند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درباره تظاهرات کازرون گفت عده ای که وی آنها را ‌ «فرصت طلب»، توصیف کرده شایعه تقسیم کازرون را دستاویزی برای برپایی تجمع‌های غیرقانونی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، هادی پژوهش جهرمی با اشاره به فراخوان شبکه‌های مجازی از مردم برای برپایی تجمع در کازرون و حوادث روز چهارشنبه گفته است  در جریان درگیری ها، دو مامور نیروی انتظامی و ۹ تن از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی‌های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

پیش از این کمپین حقوق بشر در ایران از کشته شدن دستکم سه تن در تظاهرات چهارشنبه شب خبر داده بود. گزارش‌ها همچنین حاکی از زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و بازداشت دهها تن از آنان در دو روز اخیر است.

معاون استاندار فارس همچنین اشاره کرد که درگیری‌ها در روز پنجشنبه ادامه یافت و عده ای که سلاح سرد داشتند، با حمله به نیروهای انتظامی، دو دستگاه خودروی پلیس را آتش زدند.

پیش از این، اسماعیل تبادر، استاندار فارس، با اعلام وجود درگیری های پراکنده در روز پنجشنبه گفته بود که اوضاع تحت کنترل است. به گزارش شبکه‌های اجتماعی، خطوط تلفن همراه و اینترنت قطع است و نیروهای امنیتی و انتظامی حضور گسترده‌ای در این شهر دارند.