وزیر خارجه ایران به بازداشت چهارتن در ارتباط با طرح حمله به همایش شورای ملی مقاومت واکنش نشان داد

۱۱ تير ۱۳۹۷

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه، به بازداشت چهارتن در ارتباط با طرح حمله به همایش شورای ملی مقاومت واکنش نشان داد و آن را یک توطئه دانست.

ساعاتی پیشتر در روز دوشنبه دادستانی بلژیک اعلام کرد که یک زوج ایرانی‌تبار، به ظن طرح‌ریزی برای حمله به همایش شورای ملی مقاومت و آنچه طرح‌ریزی برای حمله تروریستی خوانده شده، بازداشت شده اند.

این همایش روز شنبه نهم تیر در حومه پاریس برگزار شد. در بیانیه دادستانی بلژیک همچنین آمده است که یک نفر به‌نام مِرهاد.آ به اتهام همدستی با آنان در فرانسه بازداشت شده و اسدالله آ. یک دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در وین نیز که با این افراد در تماس بود در آلمان بازداشت شده است.

وزیر امور خارجه ایران در حساب توییتر خود گفته است ایران اقدامات خشونت‌بار را محکوم می کند و افزوده تهران آمادگی دارد با طرف های مربوط برای آشکار ساختن آن چه که یک ترفند شیطانی و کذب خواند همکاری کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز دوشنبه در بیانیه‌ای این رخدادها را«توطئه دیکتاتوری تروریستی حاکم » خوانده و «در هم شکسته شده» توصیف کرد و افزود این تشکیلات پیشتر درباره وقوع چنین رخدادهایی هشدار داده بود.