کازرون؛ درگیری بر سر آب یک کشته بر جا گذاشت

۲۱ تير ۱۳۹۷

1 ساعت،51 دقیقه

استان‌وایر- درگیری پلیس و مردم در جاده کازرون به شیراز بر سر آب؛ یک کشته و چند زخمی بر جا گذاشت.

گزارش شده که این درگیری روز پنجشنبه٬ زمانی که ماموران پلیس قصد جمع‌آوری پمپ‌های «غیرمجاز» آب از یکی از روستا‌های کازرون را داشتند٬ آغاز شد.

به گفته شهروند خبرنگار ایران‌وایر، مردم  با آتش زدن لاستیک ورودی این روستا‌ها را مسدود کرده‌ و تلاش داشتند مانع ورود ماموران به روستا شوند.

این شهروند در گفت‌وگو با ایران‌وایر گفته که «برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مشکلات زیادی داریم. تعداد چاه‌ها خیلی زیاد است اما خوب ما سهمی از چاه‌های آب  نداریم.»

 در حال حاضر بین پلیس و مردم در سه راهی کازرون به شیراز (بین روستاهای امرآباد و فتح آباد و دریس) درگیری‌ها ادامه دارد و تا این لحظه یک نفر از روستاییان به دست پلیس کشته شده‌ است.

در هفته‌های گذشته مردم شهرستان کازرون به دلیل کمبود آب بارها درست به تجمع زده بودند.
 
«محمد عبادی‌نژاد»، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هم در گفت‌وگو با سایت خبری پلیس علاوه بر تایید این درگیری، خبر از کشته شدن یک نفر داده است.

عبادی‌نژاد گفته که «حین اجرای حکم توسط مأموران انتظامی، تعدادی از افراد این روستا نسبت به اجرای حکم معترض و ضمن تمرد و تعدی نسبت به مأموران ، اقدام به سنگ اندازی به سمت آنان و ایجاد درگیری کردند.»

این مقام پلیس افزوده که «مأموران انتظامی هم اقدام به تیر اندازی هوایی با سلاح ساچمه زنی کرده که در این میان یک نفر از معترضان از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد که  متاسفانه در بیمارستان فوت کرد.»
 
اما شهروند خبرنگار ایران‌وایر وایر می‌گوید، مردم معترض بودند، اما مامورین نیروی انتظامی مردم را تحریک کردند که کار به خشونت کشیده شد.

در این گفت‌وگو فرمانده نیروی انتظامی کازرون، خبر از مجروح شدن تعدادی از نیروهای پلیس داده است.

به گفته این مقام انتظامی تعدادی از مأموران انتظامی از ناحیه دست و چشم به وسیله سنگ اندازی افراد این روستا مجروح شده‌اند.