تسلیت دبیرکل حزب اتحادملت،مشاوران میرحسین موسوی و خانواده کروبی به خاندان مرحوم طالقانی

۲۱ تير ۱۳۹۷

علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد فوت محمد بسته نگار را به طاهره طالقانی همسر آن مرحوم تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بنام خدا
سركار خانم طاهره طالقانى

درگذشت همسر والامقام سركارعالى مرحوم محمد بسته نگار كه در همه عمر به اعتلاى اسلام و ايران مى انديشيد و زندگى خود را صرف آرمانها و ارزشها نمود را به شما و ساير بازماندگان، بستگان، همراهان و علاقمندان آن مرحوم تسليت عرض مى‌کنم.

از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای جنابعالی و سایر بازماندگان و بستگان صبر و اجر مسألت دارم.

علی شکوری راد

مشاوران میرحسین موسوی در پیام مشترکی درگذشت آقای بسته نگار، فعال مدنی و داماد مرحوم آیت الله طالقانی را تسلیت گفتند.

به گزارش کلمه متن پیام به شرح زیر است:

همه از اوییم و به او باز می گردیم

خاندان محترم مرحوم آیت الله طالقانی

درگذشت مرحوم بسته نگار که زندگی خویش را وقف ترویج اندیشه حق مدار و میراث مرحوم آیت الله طالقانی کرده بود را تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. از خدای مهربان برای روان آن عزیز سفر کرده آرامش و برای بازماندگان شکیبایی خواهانیم.

اردشیر امیرارجمند، محمد باقریان، قربان بهزادیان نژاد، سید علیرضا بهشتی شیرازی، سید محمدرضا حسینی بهشتی، سید علیرضا حسینی بهشتی، علی عرب مازار یزدی، ابوالفضل فاتح، مهدی فروزنده، فرشاد مومنی

خانواده مهدی کروبی با انتشار پیامی درگذشت محمد بسته نگار فعال ملی مذهبی را تسلیت گفتند.

به گزارش سحام متن این پیام به شرح زیر است:

همه از خداییم و به سوی او باز می گردیم. خبر درگذشت" محمد بسته نگار" عضو شورای فعالان نیروهای ملی مذهبی و داماد آیت الله طالقانی مایه تاثّر و تالّم شدید شد.

شادروان "بسته نگار" از مومنانی بود که خداوند وعده پاداش به پاس مجاهدت در راه حقّ را به آنها داده است. او که پیش از انقلاب، همگام با طالقانی بزرگ و مهندس بازرگان با استبداد مبارزه کرده بود پس از انقلاب نیز با مشاهده رویکردهای انحرافی، از آرمانهای انقلاب ۵۷ بازنگشت و در راه تحقّق جمهوریت و حاکمیّت اخلاق، نقش نیروی منتقد دلسوز را بر عهده گرفت.

افسوس که پاسخ این دلسوزی، مانند دوران شاهنشاهی، زندان، ارعاب و تهدید بود. اما فشارهای سنگین هیچ گاه باعث نشد تا ایشان از حرکت در مسیر آزادیخواهی مایوس شود. او علاه بر اینکه فعّالِ سیاسی پیگیر و خستگی ناپذیر بود صاحب آثار ارزشمندی هم در حوزه نواندیشی دینی است.

بدون تردید رنج ها و مشقّت های این چهره آزادیخواه هدر نخواهد رفت و با همّت مردم، جمهوریت نظام تحقّق خواهد یافت و دین نه در خدمت قدرت که در راستای تحکیم اخلاق حرکت خواهد کرد.

فقدان شادروان "محمد بسته نگار" را در وهله نخست به خانواده های محترم بسته نگار و بیت آیت الله طالقانی، به نیروهای ملی مذهبی و نهضت آزادی و به همه کسانی که دغدغه تحقّق حاکمیّت ملی و دفاع از حقوق مردم را دارند تسلیت می گوییم و برای روح آن سفرکرده علوّ درجات را از خدای بزرگ خواهانیم.

خانواده مهدی کروبی