وزیر بهداشت ایران می‌گوید طوفان تحریم‌ها نزدیک است

۲۴ تير ۱۳۹۷

حسن هاشمی وزیربهداشت  ایران روز شنبه در همایش روسای دانشگاه‌های پزشکی با اشاره به مساله تحریم‌ها گفت طوفان نزدیک است و نگرانی از آبان ماه آغاز می‌شود.

 

وزیر بهداشت  با اعلام اینکه دارو و تجهیزات پزشکی از روغن و کنجاله مهم‌تر است از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست مواد اولیه،‌دارو و تجهیزات پزشکی را ذخیره کنند.

این مقام مسئول  همچنین با  اشاره به اینکه به گفته وی بیرحمانه ترین تحریم‌های تاریخ  قرار است علیه ایران اعمال شود خواستار افزایش نقدینگی وزارت بهداشت برای واردات دارو شد.

آقای هاشمی از مدیران دانشگاه‌های پزشکی خواست ساخت و سازهای غیر ضروری را متوقف کنند و در سه چهار ماه پیش رو شبانه روزی برای تامین مسائل بهداشت کشور کار کنند .

این درحالی است که حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت مردم مطمئن باشند که با وجود به گفته وی فشارها، دولت  زندگی مردم را  اداره می کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت رسماً از توافق برجام خارج شد و پس از آن یکی از مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که اجرای دور جدید تحریم‌های شدید علیه ایران از ۱۳ مرداد، و بخش مربوط به انرژی و تراکنش‌های بانکی ایران از ۱۳ آبان آغاز می‌شود  و قصد واشینگتن به صفر رساندن خرید نفت از ایران است.