جواد کریمی قدوسی: پروین فرشچی، سفیر جدید ایران در فنلاند دو تابعیتی است

۲۷ تير ۱۳۹۷

رئیس کمیته تحقیق ‌و ‌تفحص ‌از #مدیران_دو‌تابعیتی مجلس گفته است نام سفیر جدید #ایران در #فنلاند که پیشتر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بوده، در لیست #دو_تابعیتی‌ها موجود است.
با توجه به اینکه بحث استفاده از افراد دارای تابعیت دوگانه در پست‌های بالای دولتی در ماه‌های اخیر داغ بوده، انتخاب سفیر جدید ایران در فنلاند هم در همین راستا با واکنش اصولگرایان تندرو همراه شده است. به گفته جواد کریمی قدوسی، #پروین_فرشچی که حکم انتصابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند با پیشنهاد وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهوری تایید شده، جزو لیست مسئولان دوتابعیتی #دولت_دوازدهم است: «نام معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت #محیط_زیست در لیست دو تابعیتی‌هایی که ما تدوین کردیم موجود است.»
به گفته کریمی قدوسی، پروین فرشچی دو تابعیتی بوده و تابعیت آمریکا را دارد.
در سوی دیگر اما #معصومه_ابتکار، معاون امور زنان و خانواده دولت دوازدهم و رئیس پیشین سازمان محیط زیست در توییتر خود با اشاره به خبر انتخاب سفیر جدید ایران در فنلاند نوشته است: «آقای ترامپ تصور شما در مورد ایران اشتباه است. ایران از هم نمی‌پاشد. ایران پله پله در حال ترقی و توسعه دیپلماسی کارآمد خود است. پروین فرشچی، سفیر ایران در فنلاند شد/ دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران.»