طائب رئیس اطلاعات سپاه تعادل ندارد و کارش پرونده سازی است

۲۶ شهریور ۱۳۹۷

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” “تعادل ندارد و همه می‌دانند”.
به گزارش بی بی سی آقای احمدی نژاد در یک پیام ویدئویی گفته است که در زمان ریاست جمهوری‌اش با آقای طائب مخالف بوده است. او گفته این فرد “تعادل ندارد، همه می دانند، مقامات کشور همه می‌دانند او چه کار کرده. گفتم ایشان بیایید همه روابط را به هم می‌زند اصلا کارش پرونده‌سازی است”.
حسین طائب از پرنفوذترین مدیران امنیتی و اطلاعاتی در ایران است. سازمان تحت امر او با دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، به وجود آمد. در سال‌های اخیر بسیاری از بازداشت هایی که حقوقدان ها و وکلای دادگستری آن را غیرقانونی می‌خوانند تحت سازمان مدیریت آقای طائب انجام شده است.
محمود احمدی نژاد گفته حسین طائب “تعادل ندارد، همه می دانند، مقامات کشور همه می دانند او چه کار کرده. اصلا کارش پرونده سازی است”
به گفته آقای احمدی‌نژاد، حسین طائب از وزارت اطلاعات “بیرون انداخته شد برای اینکه دو به هم زنی می کرد بعد بردندش جای دیگری به او اختیارات تام دادند بدون قانون”.
سازمان تحت امر حسین طائب از نهادهای موازی اطلاعاتی در ایران محسوب می شود که در زمان تاسیس مورد انتقاد مقام‌های دولتی بود. این نهاد در سال‌های اخیر نقش پررنگی در سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز و دستگیری‌ها خودسرانه داشته است.
رئیس جمهور پیشین ایران گفته باید معلوم باشد حسین طائب بر چه مبنایی کار می کند، هر نهادی برای خودش یک زندان دارد، برخلاف قانون است حق چنین کاری ندارد”.
آقای طائب از سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی در نهادی نظامی و اطلاعاتی مشغول بوده و رسانه‌های ایران می‌گویند در سرکوب اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نقش پررنگی داشته است.
از او به عنوان یکی از نامزدهای تصدی وزارت اطلاعات در دولت اول محمود احمدی نژاد یاد می‌شود. علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در سال ۸۸ در انتقاد به نحوه مواجه حکومت با معترضان گفته بود “وقتی ما مدیریت بحران اخیر را به دست افرادی مانند طائب می‌دهیم که با باتوم بیشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبیر، نتیجه همین خواهد بود”. آقای طائب آن زمان رئیس سازمان بسیج بود.
آقای احمدی نژاد در اظهارات اخیرش از روند جاری در ایران به شدت انتقاد کرده و گفته با نحوه اداره فعلی کشور “مخالف” است و آن را “به ضرر مردم” می داند. او گفته “ما قبول داریم دو برادر رئیس دو قوه باشند”.
اشاره او به ریاست قوه قضائیه و ریاست مجلس توسط صادق و علی لاریجانی است.
رئیس جمهور پیشین ایران گفته “اینها توهین به نظام نیست تبلیغ علیه نظام نیست ما می خواهیم درست شود. دلمان برای کشورمان می سوزد می گوییم این بد است به انقلاب، به نظام به ایران به مردم به خودتان ضربه می زند”.
او گفته مقام های حکومت به محض شنیدن صدای انتتقاد پرونده اتهامی علیه افراد تشکیل می دهد. آقای احمدی نژاد خطاب به مقام‌ها گفته “یعنی شما هیچ ایرادی ندارید هرکس به محض اینکه یک اشکالی مطرح می کند فوری یک احضاریه می گیرد با اتهام تبلیع علیه نظام، توهین به مقامات. مردم باید چه بگوید که شما جرم تلقی نکنید؟”
آقای احمدی نژاد ضمن انتقاد از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، شیوه مدیریت حسن روحانی را رد کرده و گفته”به خدا ما نمی‌خواهیم جای هیچ کدامتان را بگیریم. یک شهروندیم حق داریم کشورمان درست اداره شود”.
محمود احمدی نژاد از سال ۱۳۸۴ به مدت ۸ سال رئیس جمهور ایران بود. او تا سال ۱۳۹۰ از حمایت همه جانبه نهادهای منسوب به رهبری برخوردار بود اما در فروردین ماه این سال در اعتراض با مخالفت آیت الله خامنه ای با عزل حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کابینه اش، یازده روز قهر کرد و در محل کار خود حاضر نشد.
پس از آن حمایت بی‌سابقه نهادهای حکومتی از او به مرور کم شد. در سال ۱۳۹۳ چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، آقای خامنه ای علنا از محمود احمدی نژاد خواست که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی ثبت نام نکند. او بر خلاف وعده پیش ثبت نام کرد اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.
آیت الله خامنه ای تابستان سال گذشته آقای احمدی نژاد را مجددا به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.