اطلاعیه دفتر فائزه هاشمی در واکنش به انتشار نامه منتسب به دانشگاه آزاد در برخی رسانه‌ها

۱۴ مهر ۱۳۹۷

هفته‌ی گذشته فائزه و فاطمه هاشمی خبر از اخراج خود از دانشگاه آزاد را دادند. گفته شده بود که این اخراج با یک تلفن صورت گرفته است.  پس از اعلام این خبر، دانشگاه آزاد در یک اطلاعیه اعلام کرد که دلیل اخراج فائزه هاشمی عدم انجام مصاحبه و طی مراحل علمی و مشکلات سنی برای استخدام بوده است.

اما واکنش‌های دانشگاه آزاد خلاصه در این بیانیه نشد و علی اکبر ولایتی دلیل این اخراج را مسائل دینی و اعتقادات سیاسی دختران هاشمی رفسنجانی ذکر کرد.

پس از بیانیه دانشگاه آزاد و اظهارات ولاتی  فائزه هاشمی در اطلاعیه به این ادعاها پاسخ داده است:

پیرو قطع همکاری تلفنی با سرکار خانم فائزه هاشمی، عضو هیات علمی واحد پردیس، دلایل آن بعد از یک هفته در مکاتبه‌ای سراپا خلاف بدون شماره و بدون تاریخ در دانشگاه آزاد به جای اعلام به ایشان، در رسانه‌ها انعکاس یافت که به انجام تخلفاتی در روند جذب ایشان اشاره گردیده است.
نکاتی در رد این دلایل جهت روشن شدن افکار عمومی در زیر می‌آید:
۱️ در تاریخ ۹/۳/۱۳۹۰ درخواست هیات علمی شدن به صورت بورسیه رایگان از جناب آقای دکتر جاسبی ریاست وقت، مطرح شد. ایشان موافقت خود را در واحدهای اطراف تهران کتبا به پردیس ابلاغ کردند.
۲️ بعد از طی مراحل اداری براساس نامه شماره ۳۳۵۹-۰۸۱۱۱ مورخ ۴/۷/۹۰ (بعد از دفاع خانم هاشمی و فارغ‌التحصیل شدن ایشان در دوره دکترا) و نامه شماره ۶۲۱۲۴۵/۳/۳۵ مورخ ۲۰/۷/۱۳۹۰ حکم کارگزینی خانم هاشمی مبنی بر شروع به کار در قالب قرارداد یک ساله صادر می‌گردد. (در آن زمان هنوز فراخوان جذب وجود نداشت.)
۳️ طبق نامه شماره ۸۳۳-۳۱-۱۱۵ مورخ ۳۰/۶/۱۳۹۵ و نامه شماره ۵۷۳۹/م/۹۵ مورخ ۱۲/۷/۱۳۹۵ صلاحیت عمومی قطعی خانم هاشمی از سوی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش و به دنبال آن مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد به واحد پردیس اعلام می‌گردد. (برخلاف بند ۱ نامه ادعایی دانشگاه مبنی بر تخلف در روند جذب).
۴️ برخلاف قسمت بند ۳ نامه ادعایی فوق، طبق نامه شماره ۶۶۷۲/۳۵ مورخ ۲۵/۷/۹۶ مدیرکل امور هیأت علمی دانشگاه، قبول قطعی صلاحیت علمی (مصاحبه علمی) و مجددا عمومی خانم هاشمی مورد تایید قرار گرفته است.
۵ برخلاف بند ۴ نامه ادعایی در مورد سن خانم هاشمی برای هیات علمی شدن، این امر کاملا قانونی و براساس بخشنامه شماره ۷۷۶۱۳/۱۰ مورخ ۱۴/۱۰/۹۴، ماده ۲، بند ۲ و تبصره ۱ این ماده انجام گردیده است.
۶️ برخلاف قسمت اول بند ۳ نامه ادعایی فوق، ارزشیابی معمولا برای ارتقا صورت می‌گیرد یعنی از استادیاری به دانشیاری و… برای هیات علمی شدن در بدو امر ضرورتی ندارد.
۷️لازم به ذکر است که اسناد و مدارک فوق همگی نزد خانم هاشمی وجود دارد که مراحل فوق بخش کوچکی از روند جذب است و در صورت ضرورت اعلام آمادگی جهت ارائه همگی آنها در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌نمایند، حال چگونه است که در بخشنامه مربوطه در استان تهران یافت نگردیده است.
۸️ ضمنا خلاف اصلی در مورد خانم هاشمی در دوره جدید (پس از فوت آیت‌الله هاشمی و مدیریت جدید دانشگاه) صورت گرفته است. توضیح این که طبق نامه شماره ۶۶۷۲/۳۵ مورخ ۲۵/۷/۹۶ مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه به هیئت اجرایی جذب استان تهران دستور قطعی و اکید برای تبدیل وضعیت قراردادی سرکار خانم هاشمی به پیمانی به همراه تعدادی دیگر از اساتید صادر شده است که تاکنون این امر عملی نگردید و در یک مسیری عکس به همکاری ایشان با واحد پایان داده شده است که مطمئنا حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می‌دارند.
در خاتمه عاقبت به خیری، عدالت و صداقت را برای همه آرزو داریم.