سطح فکر و دغدغه دادستان کل کشور: وقتی خانمی به ورزشگاه می رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می شود و آنها را...

۲۵ مهر ۱۳۹۷

کلمه – گروه خبر: جعفر منتظری دادستان کل کشور با عصبانیت از حضور زنان در ورزشگاه آزادی مدعی شد: “حضور #زنان در #ورزشگاه آزادی هیچ توجیه شرعی ندارد.”
او همچنین مدیرانی که تلاش کردند تا زنان در استادیوم حضور یابند را تهدید کرد و گفت: “اگر بخواهد ادامه پیدا کند برخورد می کنیم”.
نکته‌ی خنده دار حرف دادستان کل آنجاست که می گوید: ” وقتی خانمی به ورزشگاه می رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می شود و آنها را می بیند گناه می کند.”
این مساله ای است که بارها مورد بحث قرار گرفته و بارها پاسخ داده شده که همین مسابقات از تلویزیون پخش می شود و اتفاقا تصویر در آنجا واضح تر است تا استادیوم آزادی که باید از فاصله بسیار مسابقه‌ی فوتبال را تماشا کرد. این توجیهات فقط پاک کردن صورت مساله‌ای است که بخشی از جمعیت کشور آن را به یک مطالبه مطرح کرده اند.
این اظهارات دادستان فقط نماینگر این مساله است که در یکی از بالاترین پست‌های قضایی کشور فردی ناآگاه، بی سواد و لجباز قرار گرفته که با توجیهات غلط و تمسخرآمیز که اتفاقا میخواهد رنگ وبوی شرعی نیز به آن بدهد با مطالبه بخشی از مردم مخالفت می کند و با اختیارات فراقوه‌ای خود مسوولان دولتی را که در راستای خواست مردم حرکت می کنند را تهدید می کند.
همچنین دادستان کل کشور گفته است: “قرار نیست ۴ نفر حریم ها را بشکنند و ما ساکت بمانیم.
در پاسخ به آقای منتظری باید گفت، کدام حریم مهم تر است؟ اینکه دخترانی می خواهند فوتبال تماشا کنند و یا فرار دزدان و اختلاس گران از کشور؟
برای شما چه چیزی مهم تر است؟ حضور زنان در استادیوم و یا افزایش تعداد نفوذی ها در سیستم های امنیتی و قضایی به طوریکه نیروهای مرزی را شبانه می دزدند و اسلحه خانه را خالی می کنند.
برای شما چه چیزی مهم تر است؟ شادی چند زن از تماشای فوتبال و یا فساد گسترده سازمان یافته در مراکز و نهادهای دولتی و فرا دولتی؟
امروز از شما توقع می رفت تا با عصبانیت سرداران سپاه را خطاب قرار دهید که چطور فردی توانسته از جیش العدل در داخل نیروهای امنیتی نفوذ کند و فرزندان این خاک را بربایند؟ نه اینکه نگران استادیوم رفتن زنان باشید.
از شما توقع می رفت به جای پرداختن به بحث حضور زنان در آزادی، همین امروز دستور رسیدگی به پرونده های فساد آنهم نه به صورت نمایشی که ریشه ای را میدادید و اول هم از قوه خود شروع می کردید.
از شما توقع میرفت که … البته توقع داشتن از شما بی مورد و خنده دار است و بهتر است مابقی توقعات را لیست نکرد، چرا که سالهاست عملکرد شما و همکارانتان پیش روی مردم نمایان است و انقدر که رقص و خنده ی دختران برایتان مهم است مسائل اساسی کشور و وظایف خود در دستگاه عدالت اهمیتی ندارد.