استفاده از تنگه هرمز برای ایران محدود شود، آن را خواهیم بست

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آبهای ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می کنیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست و درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچک‌ترین تردیدی نخواهیم کرد.
به گزارش فارس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با العالم، گفت: سپاه پاسداران برای دفاع از انقلاب اسلامی تاسیس شد و دفاع از انقلاب اسلامی ایران حد و مرزی ندارد، تغییر فرمانده کل سپاه پاسداران هیچ ارتباطی به تصمیم اخیر آمریکا ندارد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صرفا نظامی نیست بلکه در دفاع از انقلاب اسلامی و رشد و توسعه ایران اسلامی نیز سهیم است، سپاه همچنین در همیاری مصیبت زدگان سیل اخیر در ایران نیز سهم به سزایی داشته است، افتخار می کنیم که سپاه پاسداران به مظلومان و ستمدیدگان کمک می کند.
دریادار تنگسیری از حمایت های مجلس جمهوری اسلامی ایران از سپاه قدردانی کرد و گفت: حامی واقعی تروریسم در منطقه و جهان را همه می شناسند و تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران تنها در راستای گمراهی افکار عمومی صورت گرفت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توانمندی های نظامی ایران گفت: به رغم تحریم ها توان نظامی ایران روز به روز در حال پیشرفت است و هرچه تحریم ها بیشتر شود توان نظامی ایران نیز روز به روز بیشتر می شود.، ما با کشورهای هم‌جوار در دریا تعاملات و همزیستی مسالمت آمیز داریم.
وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران به حمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی باز می گردد.
دریادار تنگسیری با اشاره به تهدید آمریکا علیه ایران مبنی بر تحریم نفتی یادآور شد: تنگه هرمز طبق قوانین بین المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست، درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آبهای ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می کنیم.