کتاب دست نوشته ها و اشعار جانباخته راه آزادی فدایی خلق عباسعلی منشی رودسری انتشار یافت

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدتی قبل بانو صابری بسیاری از اشعار و دست نوشته های همسرش عباسعلی منشی رودسری را در مجموعه ای گردآوری کرد و بعد از تلاش های بسیار، تصمیم به انتشار آن گرفت. نشر مهری در انگلستان آنرا منتشر کرد.
در این کتاب می توان با شعرها، نامه‌ها، اسناد و تقریبا تمام چیزهایی که از عباسعلی منشی رودسری ـ زندانی سیاسی که در تابستان خونین ۱۳۶۷ در کشتار زندانیان سیاسی جانباخت- به جا مانده است آشنا شد و سیر اندیشه‌های انسانی‌ که به خانواده و مردمش عشق می‌ورزید را مشاهده کرد.
در روز مادر، بانو صابری اولین نسخه آنرا دریافت کرد و خبر آنرا در صفحه فیسبوکی اش انتشار داد. برای دریافت کتاب می توان به نشر مهری مراجعه کرد و آنرا سفارش داد.
آدرس نشر مهری:
https://www.mehripublication.com/product-page/%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D8%A8%D8%AD?fbclid=IwAR1bRdNJfm3vt4aHzZHw9JuJRbbnaRRB4wr8nCRAlt1vYaXqX6F6Xgg-_Bw
 
قسمتی از یکی از شعرهای «عباسعلی منشی رودسری»
خیل مریدان
هر یک به چشم خویش می‌دیدند
که درویش را
بر دار می‌کنند.
و او همچنان
سرود عشق
سر می‌‌دهد.
 
**عباسعلی منشی رودسری در مرداد ١٣۶۵ در خانه مسکونیش در تهران به همراه همسر(بانو صابری) و دو فرزندش(بهاره و بیژن) دستگیر شد. محاکمه اول او در اسفند ١٣۶۵ بوده است و به شش سال حبس محکوم شد. این محاکمه در تهران صورت گرفت. 
عباسعلی منشی رودسری منشی رودسری در تابستان ١٣۶٧، همانند هزاران زندانی دیگر، مجددا برای محاکمه جهت پاسخ به چند سوال در مقابل یک هیئت ویژه مرگ ۳ نفری، شامل یک قاضی شرع، نماینده‌ای از وزارت اطلاعات و دادستان تهران، برده شدند. او در آنجا ظرف چند دقیقه به مرگ محکوم شد. عباسعلی منشی رودسری همانند دیگر زندانیان از داشتن وکیل محروم بود و از دفاعیات وی در برابر این هیئت مرگ، اطلاعی در دست نیست. خانواده قربانیان کشتار سال 67 در نامه ای که در آن دوران انتشار دادند اعلام کردند که به عزیزانشان در دادگاه فرصت دفاع داده نشده بود.
مسئولان زندان خبر اعدام زنده یاد عباسعلی منشی رودسری را بعد از ماه‌ها از طریق دادن لباسها و عکس بچه‌هایش به خانواده اش اطلاع دادند. از جزئیات حکم اعدام اطلاعی در دست نیست. اجساد هیچکدام از زندانیان را به خانواده هایشان تحویل ندادند جنایتکاران شبانه، زندانیان را در گورهای جمعی در گلزار خاوران به خاک سپردند. وصیتنامه‌ای به خانواده رودسری و همسرش بانو صابری ارائه ندادند. عباسعلی منشی رودسری توانسته بود حلقه‌ ازدواجش را در درز شلوارش به همراه چند قطعه شعر جاسازی کند. جانبخته راه آزادی عباسعلی منشی رودسری از اعضای سازمان فدائیان خلق (اکثریت) و یکی از قربانیان کشتار جمعی زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ است.
یاد تمام جانباختگان فدایی خلق و عباسعلی منشی رودسری گرامی باد!