مجله زنان امروز به دکه‌های روزنامه‌فروشی برگشت

۳۰ خرداد ۱۳۹۸

29 دقیقه

شماره جدید مجله «زنان امروز» به‌تازگی منتشر شد و طبق گفته مسوولان آن، قرار است این نشریه در ادامه مسیر خود، رویکرد تازه‌ای را دنبال کند.

به گزارش خبرآنلاین، «شهلا شرکت»، مدیرمسوول ماه‎نامه زنان امروز در مراسم آیین رونمایی از سی‏‌و‏پنجمین شماره این مجله، با اشاره به توقف انتشار چندماهه آن به ‏دلیل مشکلات اقتصادی گفت: «در این مدت برای ارتقای محتوا، از تخصص و دانش کارشناسان بهره گرفته شده است و مجله از این پس به سمت روزنامه‌‏نگاری تحلیلی و تحقیقی خواهد رفت و البته با طراحی گرافیک جدید منتشر خواهد شد.»

به گفته او، رویکرد جدید مجله از این پس متفاوت خواهد بود:«تا‏کنون تمرکز زنان امروز بر مسایل زنان بوده است اما از این پس مجله تلاش می‏‌کند در کنار زنان، به مسایل و مشکلات مردان هم بپردازد.»

شرکت افزود:«برای هرگونه تغییر در مسایل زنان، باید کلیشه‏‌های جنسیتی رایج در مورد مردان را هم از میان برداشت تا آن‎ها بتوانند با زنان تعامل داشته باشند؛ چنان‏که پروژه‌‏های مربوط به زنان در چند دهه اخیر در دنیا بدون دیدن مردان موفقیت چندانی نداشته‌اند.»

ماه‎نامه «زنان» که از معدود مجلات اختصاصی زنان در ایران بود، از بهمن سال ۱۳۷۰ تا دی ۱۳۸۶، به مدت ۱۶ سال، هرماه یک بار منتشر می‎شد. امتیاز این مجله پس از ۱۵۲شماره به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی شهلا شرکت، در بهمن ماه ۱۳۸۶ لغو شد. در اوایل خرداد ۱۳۹۳، نشریه «زنان امروز» به مدیرمسوولی شرکت به روی دکه‎ها رفت اما پس از ۱۱ شماره، هفتم اردیبهشت ۱۳۹۴ هیأت نظارت بر مطبوعات دستور توقیف آن را صادر کرد. با پی‎گیری مدیرمسوول، زنان امروز شش ماه بعد رفع توقیف شد و از آبان ۱۳۹۴انتشار خود را از سر گرفت. با این‌حال، از تیرماه ۱۳۹۷ و پس از چاپ شماره ۳۴ انتشار آن به دلیل مشکلات اقتصادی توقف یافت.