دمشق هرگز و علیه هیچ گروهی سلاح شیمیایی استفاده نکرده است/ جنگ رسانه‌ای غرب علیه سوریه

۵ شهریور ۱۳۹۲


عمران الزعبی در گفتگو با فرانس ۲۴:
دمشق هرگز و علیه هیچ گروهی سلاح شیمیایی استفاده نکرده است/ جنگ رسانه‌ای غرب علیه سوریه
وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با شبکه فرانس۲۴ گفت:دولت سوریه تاکنون هرگز از سلاح شیمیایی علیه هیچ گروهی استفاده نکرده، درحالی که مردم و نیروهای ارتش این کشور در سکوت رسانه‌های غربی مورد حمله شیمیایی‌تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.
عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگوی اختصاصی با شبکه فرانس۲۴ گفت: دولت سوریه تاکنون هرگز از سلاح شیمیایی علیه هیچ گروهی استفاده نکرده است، درحالی که مردم و نیروهای ارتش این کشور در سکوت رسانه‌های غربی مورد حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی قرار گرفته اند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در پاسخ به سوال فرانس ۲۴ که چه گروهی به بارزسان شیمیایی حمله کرده‌اند پاسخ داد: منطقه مورد نظر تحت کنترل تروریست هاست و مسئولیت حفظ امنیت بازرسان در آنجا بر عهده آنهاست. وی افزود منتظر هستیم تا گزارش بازرسان درباره این منطقه منتشر شود.
عمران الزعبی همچنین اعلام کرد جنگ رسانه‌ای شدیدی در غرب علیه سوریه شکل گرفته است و کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی با فضاسازی رسانه‌ای مواضع تروریست‌های و شبه نظامیان را منعکس می‌کنند.
این وزیر سوری ادامه داد تروریست‌ها در حمله شیمایی به مردم و نیروهای ارتش این کشور در خان العسل تعداد زیادی را مجروح کردند که در بدن آنها آثار مواد شیمیایی وجود دارد اما رسانه‌های غربی واکنشی به این کشتارها و کشتارهای مشابه از سوی تروریست‌ها نشان ندادند. تنها در یکی از جنایات تروریست‌ها ۱۶۰ نفر از شهروندان سوری را کشتند اما متاسفانه شاهد سکوت رسانه‌های خبری غرب بودیم.
عمران الزعبی تاکید کرد با این حال زمانی که یک ادعای کذب به دولت سوریه زده می‌شود موجی از فضاسازی رسانه ای به راه می افتد. الزعبی همچنین از کشورهای غربی خواست در چارچوب سازمان ملل و حقوق بین الملل رفتار کنند، در غیر این صورت قانون جنگل حاکم خواهد شد. وی همچنین درباره کنفرانس ژنو۲ اعلام کرد سوریه بدون پیش شرط حاضر به شرکت دراین نشست است.