اليزابت وارن از رقابت‌های انتخاباتی حزب دمکرات کنار کشید

۱۵ اسفند ۱۳۹۸

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست در پی نتایج بسیار ضعیف در رای‌گیری‌های مقدماتی انتخابات حزب دمکرات برای تعیین نامزد ریاست‌جمهوری، از این رقابت‌ها کنار کشید.

اولين بار یکی از نزدیکان خانم وارن که نخواست نامش در گزارش قید شود روز چهارشنبه این خبر را به خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاع داد.

کارزار انتخاباتی الیزابت وارن در ماه‌های گذشته جنبه‌های موفقی داشت از جمله کسب حمایت در نظرسنجی‌ها، جمع‌آوری خوب کمک مالی و یک سازماندهی ملی.

با این حال تحت تاثیر موفقیت برنی سندرز در طول کارزار، بسیاری از هواداران بالقوه الیزابت وارن جذب کمپین او شدند. خانم وارن در رای‌گیری‌های «سه‌شنبه بزرگ» حتی نتوانست در ماساچوست، حوزه انتخابی خودش به پیروزی برسد و پس از جو بایدن و برنی سندرز در جایگاه سوم قرار گرفت.

اکنون با کناره‌گیری الیزابت وارن و ایمی کلوبوچار که روز یکشنبه انصراف خود را اعلام کرد تنها یک نامزد زن در این رقابت باقی مانده، که او هم تولسی گابارد، عضو کنگره از ایالت هاوایی است.

خانم وارن گفت از نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری می‌کند ولی به مبارزه ادامه خواهد داد.

او روز پنجشنبه در گفت‌گو با خبرنگاران در مقابل منزلش در کمبریج ماساچوست اظهار داشت به احتمال زیاد از یکی از دو نامزد اصلی این رقابت‌ها، جو بایدن یا برنی سندرز حمایت خواهد کرد ولی هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

حانم وارن افزود: «به کمی فرصت و زمان نیاز دارم».

او سپس با لحنی احساساتی گفت: «حداقل باید چهار سال دیگر منتظر بمانیم تا یک زن وارد کاخ سفید شود».

این سناتور دمکرات تصریح کرد: «به هیچ وجه پشیمان نیستم. شرکت در این کارزار برای من افتخار بزرگی بود».