کاخ سفید: کنگره با حمله به رژیم سوریه موافقت خواهد کرد

۱۰ شهریور ۱۳۹۲

مقامات کاخ سفید اعلام کردند، کنگره با حمله نظامی به سوریه موافقت می کند.

به گزارش رویترز، مقامات کاخ سفید در اظهاراتی پس از سخنان باراک اوباما در قبال سوریه اعلام کردند، کنگره با حمله نظامی آمریکا به سوریه موافقت خواهد کرد.

پیش تر اوباما در کاخ سفيد اعلام کرده بود که آمريکا بايد دست به اقدام نظامی عليه رژيم سوريه بزند.

وی گفت، ارتش ما در منطقه تجهيزات کافی و آماده دارد و ما آماده حمله در هر لحظه هستيم. می تواند از فردا صبح تا هفته آينده و يا ماه آينده باشد و من هم آماده صدور فرمان هستم.

اوباما افزود، من معتقدم که می توانم فرمان حمله را بدون مشورت کنگره صادر کنم، اما برای کشور ما بهتر است که با مشورت کنگره باشد. رهبران کنگره هم گفتند که بهتر است اين تصميم با در نظرگرفتن نظر کنگره باشد.

ما آمریکا هستیم و نمی‌توانیم چشم‌ پوشی کنیم

رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد، رژیم سوریه مسئول حمله شیمیایی به دمشق است. وی حمله شیمیایی در سوریه را تهدیدی برای آمریکا و هم‌پیمانانش خواند و گفت، آمریکا باید وارد مداخله نظامی در سوریه شود.

باراک اوباما که در نشستی خبری در کاخ سفید در مورد بحران سوریه سخن می گفت، افزود، این جنایت نقض معاهدات بین المللی برای ممنوعیت سلاح شیمیایی است و خطری برای کشورهای همجوار سوریه به شمار می رود.

رئیس جمهور آمریکا گفت، فرماندهان ستاد مشترک ارتش آمریکا آمادگی ارتش را برای آغاز عملیات نظامی در هر زمانی به وی ابلاغ کردند.

اوباما افزود، تصمیم گرفتیم علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزنیم. با این حال اجرای این تصمیم به زمان وابسته نیست و می‌تواند فردا، هفته آینده یا ماه آینده انجام شود.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه کنگره نیز باید در جریان این تصمیم قرار بگیرد، گفت، از کنگره خواهد خواست تا در مورد اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم‌ گیری کند.

باراک اوباما گفت، آمریکا یقین دارد که حکومت سوریه از جنگ‌افزار شیمیایی استفاده کرده است.

وی افزود که این امر امنیت دوستان آمریکا در منطقه خاورمیانه از جمله اسرائیل، عراق، اردن و ترکیه را به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهور آمریکا گفت، ما ایالات متحده آمریکا هستیم و نمی‌توانیم نسبت به آنچه در سوریه روی می دهد، چشم‌ پوشی کنیم.