رفسنجانی: اقدام تازه آمریکا در منطقه، محدود به سوریه نیست

۹ شهریور ۱۳۹۲

صدا و سیمای رژیم: در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز نگرانی شدید از بحران آفرینی هایی که در کشورهای جهان اسلام در حال اوج گیری است، گفت: اوج این بحران آفرینی ها را در حال حاضر در کشور سوریه مشاهده می کنیم.

وی به مقدمه چینی های قبلی آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد هدف اصلی آمریکا از ماجراجویی در منطقه، محدود به سوریه نیست و کل خاورمیانه را دربرمی گیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقش آفرینی رژیم صهیونیستی در جنگ افروزی های آمریکا و متحدانش در منطقه اشاره کرد و گفت: دامنه حمله و تجاوز آمریکا احتمالا به سوریه و شروع جنگ در این کشور محدود نخواهد بود و در واقع بازی خطرناک جنگ افروزی آنان ممکن است دامن کل منطقه را فراگیرد.
وی گفت: ممکن است، شروع جنگ با اراده آنان باشد، ولی ختم آن، در اختیار آنان نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت راهبردی سوریه در منطقه، به عنوان دژ مستحکم مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل ماجراجویی های آمریکا که مانند ابر سیاهی کل منطقه را فرا می گیرد، باید هوشیارانه و آگاهانه برخورد کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اظهار مواضع سیاسی توسط افراد و کانال های غیررسمی که می تواند برای سیاست خارجی کشور تبعات منفی به همراه داشته باشد تاکید کرد: باید از بیان مواضع غیررسمی و افراطی توسط افراد غیرمرتبط پرهیز و مواضع اصولی و هوشیارانه نظام توسط کانال های رسمی و مسئول بیان شود.